maanantai 23. marraskuuta 2015

Moikka!
Oon nähnyt paljon kuvia, kuinka Suomessa on jo niin paljon lunta! No tännekin satoi ensilumi tänään! Se tosiaan suli parissa tunnissa pois, mutta kuitenkin! Uskomatonta, sillä viime talvena taisin nähdä max. kahtena päivänä lunta.


Joka tapauksessa mulla on hieman uusia tuulia, jotkut ehkä nähteekin jo instagramista (jessicam_eventing). Tosiaan mulle tuli sellanen 3 -vuotias tamma "Nona" ratsutettavaksi. Nona on lähes 70% pikimusta täykkäri. Se on aika kiltti, mutta omaa todellakin täykkärin luonteen. Oon yrittänyt tehdä sen kanssa kaikenlaista (käsittely, hoitotilanteet yms), jotta se tottuisi mahdollisimman hyvin uusiin asioihin nuorena.

Ratsastan Nonalla n. 4-5 kertaa viikossa, mutta en todellakaan työskentele joka päivä. Joku päivä saatan vain kävellä, toisena ottaa hieman ehkä ravia yms. Työskentelyä on max 2-3. kertaa viikossa, mutta ei tietenkään kauaa. Niin, että ratsastuksesta jää aina hyvä mieli.


Olen päässyt jo kerran kokeilemaan hyppäämistä. Olin ratsastamassa normaalisti koulua, kun mun valmentaja kävelee ohi, ja sanoo, että nythän me katotaankin miten se hyppää :D. No ei siinä koulusatulalla tulin muutaman kerran pienen ristikon, ensin ravissa ja myöhemmin laukassa. Meni aika hyvin ja molemmilla oli kivaa. Saa nähdä mitä tästä hevoesta vielä tulee :)

Aika usein 3 -vuotiaat ovat aika rumia, mutta tämä on nuoresta iästään riippumatta minusta kaunis.

Reddylla oon mennyt paljon koulua, ja tehnyt pari kertaa pieniä kavaletteja. Voi olla, että joulukuussa käydään pyörähtämässä jossain koulukisoissa. Oon edelleen niin onnellinen, että voin ratsastaa omalla hevosellani, se on vaan niin kivaa. Kaikki te joiden hevoset on treenikunnossa, niin olkaa onnellisia. Tää vuosi on ollut yhtä epäonnea meillä, ja niinä hetkinä sen tajuaa, kuinka onnekas on, jos heppa ja ratsastaja on ok.



Aina, kun juoksutan Reddya, sen on pakko tehdä alkuun joka ikinen kerta tällaset omat rodeot. :D





Ja sitten tää mun ikuisuus projekti Backet. Se on ollut nyt vähän kevyemmällä. Hypännyt oon toki, ja meillä on alkanut sujua jo paremmin esteillä, kiitos mun valmentajan, joka antoi mulle jonkun ihmekuolaimen. Se kuolain osa on suora ja muovia, jossa on kielen kohdalla sellanen ns. koho, ja kuolainrenkaat ovat vähän samantyyppiset kuin olympiakuolaimessa. Jos joku tietää nimen, niin saa vinkata. Ja ei ole mitään hajua onko sallittu kisoissa. Koulukisoissa for sure not.  Niillä mulla on ollut vähän parempi kontrolli. Oli jotain puhetta valmentajan kanssa, että ensi kuussa käytäisiin jotkut estekisat, saa nähdä.



Tässä pieni videopätkä. Mun valmentajan äänitehosteet on niin parhaat :'D.



Oon tulossa jouluksi Suomeen. Oon ollut viimeksi Suomessa tai ylipäätään jossain yli vuosi sitten, koska en vaan oo yksinkertaisesti voinut jättää mun hevosta päiväksikään. En malta odottaa pientä lomaa! Ja ahh joulu <3





2 kommenttia:

  1. ��mitäs Michalla ja Anthonylla kuuluu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kenelle Antonyn myin, myi sen yhdelle nuorelle tytölle opetusmestariksi. Sen enempää en siitä tiedä. Michaa kävin muutama viikko sitten moikkaamassa, ja se nauttii elämästään täysin rinnoin :)

      Poista