tiistai 13. lokakuuta 2015

Moikka pitkästä aikaa! Joo tosiaan tää mun blogi ja instagram on ollu kuolleena pari kuukautta. Mulla on ollut tosi huono fiilis, enkä sitten ole jaksanut/halunnut jakaa sitä tänne. Reddyn kanssa kaikki meni taas vaihteeks ihan päin puuta just, kun mun piti päästä taas kisaamaan sillä..


Okei aloitetaan ihan alusta. Reilu kuukausi sitten mun oli tarkoitus startata kenttäkisoissa Reddylla, pari viikkoa ennen kisoja vaihdoin kengittäjän, joka sitten huomasi, että reddylla on toinen polvi hitusen korkeammalla kuin toinen, ja päätti laittaa erikoiskengän, siis sellasen, joka korottaa sitä jalkaa niin, että ne olisivat tasan. No eipä ollut mikään fiksuin ratkaisu, sillä muutos oli aika raju, johon jalka sitten reagoi turvotuksena yms. No siinä se sitten oli kuukauden päivät pelkällä kävelyllä.. Olin tosi surullinen, koska tuntuu, että aina, kun pitäis päästä kisaamaan tms. jotain tapahtuu, niin, että se on taas saikulla.. En halunnut kirjoittaa asiasta tänne aluksi, koska mulla oli niin huono fiilis.


No mun valmentajat olivat myös tosi surullisia mun puolesta, ja siitä kuinka huono tuuri mulla aina on, niin ne tekivät mun eteen jotain tosi mahtavaa. Ne anto mulle yhden heidän hevosistaan treenattavaks, ja kisattavaksi sillä välin, kun  reddy oli pois pelistä! Oon niin onnellinen siitä, kuinka ihanat valmentajat mulla on. Ne oikeesti välittää. No tää hevonen ei todellakaan ole mikään super star, ja sen kanssa on saanut paiskia töitä tosi paljon. Sen nimi on "Backet", se on tummanruunikko 9 -vuotias täykkäri. Aika raaka, jolla ei ole paljoa tehty, mutta kuitenkin olin ikionnellinen, että oli edes hevonen, jolla ratsastaa.



Ensimmäisen kerran, kun menin Backetin selkään, se hajosi atomeiksi mun alle. En voinut tehdä sillä lähes mitään, ja viikon päästä siitä mun oli tarkoitus startata sillä koulukisoissa. Backetilla ei voinut edes istua harjoitusravia. No koulukisat tuli, ja kolmena päivänä mulla oli startti. Taso oli n. helppo B. Mun tavoite oli saada yli 50% ja pysyä kouluaitojen sisäpuolella (edellisen kerran, kun hevonen oli startannut, niin se oli päättänyt paeta paikalta hyppäämällä kouluaitojen yli). No sain ekana päivänä n. 61%, toisena 58%, ja viimeisenä (finaali) -päivänä myös 61%. Olin tulokseen ja hevoseen tosi tyytyväinen.

Oon tehnyt tosi paljon töitä Backetin kanssa, ja se on alkanut saada myös vähän lihasta luittensa ympärille, sekä edennyt paljon. Ollaan päästy tekemään jo keskiraveja ja vastalaukkoja! Tänään tehtiin myös ensimmäiset pohkeenväistöt. Rataesteillä ja maastossa se menee ihan sika lujaa, ja kontrolli on ihan vieras sana meille.




No pari viikkoa takaperin starttasin Backetilla meidän ensimmäisissä kenttäkisoissa. Menin n. hevosten helppo tasoista luokkaa. Kouluosuus meni ihan nappiin, ja mun valmentaja oli tosi tyytyväinen. Prosentteihin olin vähän pettynyt (reilu 60%), mutta rata oli hyvä, joten ihan sama. Koulun jälkeen olin tuloksissa vasta seitsemäs. Seuraavana päivänä oli maasto-osuus (kisa oli pitkä kilpailu). Maasto meni tosi hyvin! Valmentaja oli todella tyytyväinen, ja mä myös (lukuunottamatta kolmosestettä, jolla meinasin tippua :'D). Maasto oli aika vaikea, siellä tuli aika paljon virheitä, joten puhtaalla radalla nousin toiselle sijalle. Kolmas päivä alkoi eläinlääkäritarkastuksella, josta päästiin läpi. Myöhemmin iltapäivällä oli rataesteet. Ensimmäistä kertaa mulla oli hevonen kontrollissa koko radan ajan, johtuen varmaan siitä, että Backet oli aika väsynyt edellisestä päivästä. Tein todella hyvän puhtaan radan. Mun lisäksi ainoastaan pari muuta ratsasti puhtaan. Ratsukko, joka johti kisaa otti 30vp rataesteiltä, joka tarkoitti sitä, että me voitettiin!! Ihan huippua, meidän ensimmäiset kenttäkisat ja voitto, hevosella, joka ei todellakaan ole mikään ruusukehai. Backet ei ole ikinä voittanut mitään aikaisemmin. Samalla voitettiin tän alueen mestaruuskultaa.



Nyt viikonloppuna me startataan myös, ja siihen loppuukin sitten kausi. Reddy pääsee varmaan ensi viikolla aloittamaan uudelleen kouluvalmennukset, ja saa nähdä miten käy Backetin kanssa. Luultavasti mun valmentajat haluavat, että jatkan sen kanssa, sillä oon vienyt sitä lyhyessä ajassa tosi paljon eteenpäin.



Mulla oli tässä välissä myös yksi 3 -vuotias ratsastettavana kuukauden päivät, mut se lähti tossa edellisellä viikolla koulutukseen pariksi kuukaudeksi, ja tulee joulun aikoihin takaisin. Tää vauva oli kyllä ihan huippu, siitä ei ikinä pystynyt sanomaan, että se on vasta 3v.


Vaikka mulla onkin ollut tosi huono tuuri Reddyn kanssa, niin mulla on ollut silti ihan uskomaton kesä! Voin sanoa, että yksi parhaista kesistä ikinä! Nyt olen yrittänyt palata arkeen ja opiskella. Olen myös aloittanut puolan opiskelun. Käyn joka toinen viikko Wroclawissa puolan tunneilla, ja niiden välissä opiskelen itsenäisesti. Aika hyvin jo tuo puolankielikin taittuu. ;)


Erikakin (mun paras kaveri) oli täällä mun luona kesällä reilun viikon. Koettiin sen viikon aikana vaikka mitä! Heti kolmantena päivänä jouduttiin jo lähteä ambulanssilla sairaalaan.. Erika meni ympäri nuoren hevosen kanssa, ja lopputuloksena murtunut sääriluu.. No loput päivät otettiinkin vaan arksaa :D.



Tänne on tullut nyt syksy, ja tää viikko on ollut tosi kylmä, yöt menneet jo pakkasen puolelle.  Pääsen kohta aloittamaan autokoulun! Oon niin innoissani, ja toivon mukaan tammikuussa olisi jo kortti kädessä :p. Nyt voisin yrittää olla vähän aktiivisempi tän blogin kanssa!







2 kommenttia:

  1. Aktiivisuus blogin suhteen kuulostais erittäin hyvältä ;)

    VastaaPoista
  2. Onpa mukavaa, että postaat taas. Ehdin jo miettiä, että oletko lopettanut, mutta et onneksi! :) Hienosti on kisat menneet ja kiva, että olet saanut hevosen käyttöösi Reddyn tauon ajaksi.

    VastaaPoista