maanantai 26. lokakuuta 2015

Kisakausi pulkassa, nokka kohti treenikautta!

Näin on tullu tämä 2015 kisakausi päätökseen. En toki paljoa päässyt kisaamaan, mutta ihan iloinen olen niistä muutamastakin, jossa oli mahdollisuus startata. Ihanteellisintahan olisi ollut, jos olisin Reddyn kanssa päässyt edes jotkut kisat menemään, mutta huonolle onnelle ei kerta kaikkiaan mitään mahda.


Tosiaan sitä edellisenä viikonloppuna mulla oli kauden viimeiset kisat, Strzegom October Festival, jossa menin kansallisen luokan tällä mun projektihevosella "Backetilla". Kouluosuus olisi voinut mennä omasta mielestäni hieman paremmin, taino sanotaan näin, että olisin itse voinut ridata paremmin. Hevoseen olin tyytyväinen. Mun kouluvalmentaja oli taas tosi tyytyväinen, ja sanoi, että munkin pitäisi olla. Backet näytti kuulemma normaalilta hevoselta areenalla (jota se ei kulma kenenkään muun kanssa ikinä ole näyttänyt) ja suoritti kaikki asiat hyvin. Valmentaja sanoi vielä, että mä en voi odottaa näin nopeasti huippusuoritusta. Anyway olin koulun jälkeen neljäs! Se on ihan uskomattoman hyvä tulos tuon hevosen kanssa. Mun kouluvalmentaja oli jälleen tyytyväinen, sillä tää hevonen on aina löytynyt sieltä viimeisten joukosta koulun jälkeen. On kiva huomata, miten on saanut vietyä jotain niin raakaa hevosta noin huimasti eteenpäin.

Rataesteet olivat samana päivänä. Verkassa mulla tuli ihan kummallinen olo, sillä Backet oli hitusen "laiska", tai sanotaanko näin, että normaali. Mun ei tarvinnut ottaa sitä niin hirveesti takasin. No radalle päästyä asia oli ihan päinvastainen, ja Backet taas löysi oman itsensä. Ykkösesteen jälkeen mulla ei ollut minkäännäköistä kontrollia ja mentiin aika lujaa.. 4vp:llä kuitenkin selvittiin, vika tuli alas. Sijoutus ei muuttunut mihinkään, sillä muutkin ottivat sen verran virheitä, joten oltiin siis edelleen sijalla 4.

Reddy muutama päivä sitten :)


Seuraavana päivänä oli maasto. Maasto vaikutti kivalle, kun sitä kävelin, ja oli ihan hyvä fiilis lähteä radalle. Mulla ei ole mitään hajua siitä, mitä kahden ensimmäisen esteen jälkeen tapahtui, mutta sellaisesta kuin kontrolli ei ollut enää tietoakaan. Ja tiedän sen kyllä tasan tarkkaan, kuinka vaarallista on lähteä maastoon ilman kontrollia. Sen jälkeen, kun tajusin, että mun kontrolli oli ja meni, niin mä vaan nauroin ja hymyilin koko radan, ja kenelläkään ei ollut mitään aavistusta, kuinka hukassa mun kontrolli oikeasti oli. Ihanne aika oli 3:53, no me tultiin sitten 3:08 ja sen verran aliaikaan, että mukavat 15vp tulikin tuosta. Mulla ei ollut aikaa katsoa kelloa, joten ei tullut mieleen voltata missään. Ja toisekseen ehkä se kontrolli olisi se asia 1, eikä se volttaaminen, joten ihan ansaitsin nuo virhepisteet.


Tässä toisella vedellä äiti sai pienen videopätkän, niin jos ihmettelette, että mitä teen, niin näytän kieltä :p ;)

Lopoputuloksissa tiputtiin sijalle 8 tai 9, jos oikein muistan. Vaikkei kisat ihan putkeen menneet, niin noissakin kisoissa oli tosi paljon hyviäkin pätkiä jne. Tapasin kisoissa paljon tuttuja, sekä tutustuin uusiin ihmisiin. Yleisesti ottaen oli ihan huippukisat!

Nyt ollaan aloitettu Reddyn kanssa taas koulutreenit, ja on lähtenyt sujumaan ihan mukavasti. Viime treeneissä päästiin tekemään sulkuja, avoja, väistöjä ja vastalaukkoja. Sain sulut onnistumaan tosi kivasti! Hypätä en ole vielä uskaltanut sen kengitysepisodian jälkeen, koska haluan aina ottaa varman päälle.

Mun opiskelutkin sujuu ihan jees, tällä hetkellä opiskelen ruotsia ja pitkää matikkaa, ja tietenkin puolaa (se on niin vaikeeta), teen oikeesti kuolemaa sen kieliopin kanssa :D Onneksi mun kaverit ovat aina valmiita auttamaan. Olin viime viikonloppuna muuten leffassa mun kouluvalmentajan, ja sen pojan kanssa, oli ihan huippua, kun se oli puhuttu englanniksi ja tekstitetty puolaksi, niin ymmärsin aika paljon niistä teksteistä :p. Ja ainiin kävin kampaajalla wohoo, varmaan vuosi sitten tein viimeksi jotain mun hiuksille. Ja oon nyt tällanen puoliblondi haha. Leikkasin jonkun verran pituutta, ja en oo yhtään tottunut näihin, kun nää on niin "lyhyet" :D




Näillä kuulumisilla me aloitellaan täällä talvitreenikautta :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti