torstai 30. heinäkuuta 2015

Summer 2015

Moikka! Pari kuukautta vierähtänyt ihan tosta noin vaan, ja olinkin jo unohtanut koko blogin. Mulla on ollut tähän mennessä ihan mahtava kesä, hyvät ilmat (välillä jopa liian kuuma), hyvä seura, ja hyviä treenejä.



Niin paljon on tapahtunut, etten edes tiedä mistä aloittaa. Viime kuussa täällä oli tämän vuoden isoin kilpailu Strzegom Horse Trials (jossa kilpailin itsekin viime vuonna). Tänä vuonna olin töissä sihteerinä, sekä maastoestetuomarina. Oli tosi kivat kisat, ihanaa seurata huippuratsastajia, ja niiden hevosia. Ja mulla oli tietty free entry niihin bileisiin, koska olin töissä :p. Ja tänäkin vuonna oli menemisen arvoiset kekkerit.




Ollaan otettu iso askel eteenpäin kouluratsastuksessa Reddyn kanssa ja meillä olikin aika suuret suunnitelmat mun kouluvalmentajan kanssa noita kisoja kohden. Oli tarkoitus, että olisin ollut "Guinea pig" 3* kouluosuudelle!! Treenattiin paljon, mutta mun tuurilla koko homma meni ihan metsään. Laitoin Reddyn tarhaan n. viikko ennen kisoja, ja unohdin laittaa suojien lisäksi bootsit, niin eiköhän se ollut saanut haavan aikaiseksi ruununrajan yläpuolelle.. Kävin näyttämässä haavaa klinikalla, ja tikatahan se piti.. Kaksi viikkoa sairaslomaa Reddylle, koska oli tärkeetä, että se haava pääsee hyvin umpeutumaan, ja että sinne ei mene bakteereja. Ärsytti niin paljon!



Anyways, sen pienen sairasloman jälkeen pääsin jatkamaan taas treenejä normaalisti Reddyn kanssa. Kouluvalmennukset ovat menneet super hyvin, ja oon saanut tosi hyvn fiiliksen Reddyn kanssa. Ollaan päästy hyppäämäänkin joitakin kertoja, sekä kerran maastoesteitäkin. Estevalmennukset ovat olleet yhtä huvia (ainakin katsoa), mulla ei ollut minkäänlaista rytmiä tai etäisyyksiä. Siitä on niin kauan, kun viimeksi olen hypännyt edes hevosella, että ei ihme jos oon vähän hukassa :'D. Maastotreenit sujuivat vähän paremmin.




Nyt on Reddysta puhuttu aika paljon, joten olisi hyvä varmaan kertoa tännekkin mitä Michalle kuuluu. Ensinnäkin Micha on myyty. Ajateltiin ensin perheen kanssa, että ei myydä sitä ollenkaan, koska se on ollut niin kiltti mulle kaikki nää vuodet, ja se oikeesti anaitsee vaan hyvää ja ehkä jo päästä eläkkeellekkin. No löydettiinkin sattumalta tosi kiva koti Michalle tästä ihan 10km päästä, jossa se pääsee laitumelle muiden hevosten kanssa, ja oon ihan millon vaan tervetullut katsomaan Michaa.



Kisoja en ole vielä miettinyt Reddyn kanssa, kunhan tässä nyt ensin treenataan ja katsotaan sitten miten edetään. Ei varmaan aloiteta kuitenkaan 1*, sillä ollut niin pitkä tauko, että hyvä ottaa joku pienempi luokka alle.


Yleisesti kesä ollut tosi kiva, oon ollut koko kesän täällä Puolassa, eikä kaduta etten lähtenyt Suomeen, koska kelit eivät ole olleet kuulemma kauhean kesäisiä. Oon ollut paljon kavereiden kanssa, ja tehnyt kaikkea kivaa! Täällä on myös yksi suomalainen kenttäratsastaja Martina, jonka kanssa on ollut myös kiva viettää aikaa, ja puhua suomea! Ja mun paras kaveri Erika tulee tänne ensi viikolla.






















1 kommentti: