torstai 23. lokakuuta 2014

Turhaa pulinaa

Siis omg... En oo päivittäny piiitkään aikaan, ja saan syyttää ihan mun laiskuutta. Oon ollu aina sillai et joo vois päivittää, sit meen koneelle, ja jumitun tyyliin facebookkiin tms. Toiseksi tuntuu, että mulla olis sata asiaa kerrottava, ja toisaalta taas tuntuu ettei ole yhtään mitään mistä kertoa..


Alotetaan vaikka sillä, että oon luvannut  tehdä talliesitty -postauksen videolla, mutta sitä saa odottaa, sillä en halua mennä kuvaamaan tonne kuralällyyn, milloin joka paikka on ihan kamalan näköinen. Kuvaan sen sitten, kun on a) lunta tai b) keväällä.  Teen sen anyway jossain vaiheessa älkää huoliko. Tein sillon kuin muutin esittelypostauksen tyylisen postauksen, mutta tää paikka on muuttunut paljon siitä. Pienenä esimakuna voin kertoa, että tänne on tullut mm. kolme ratsastuskenttää lisää, kyllä kolme! Sitä kuitenkin odotellessa, voisin tehdä ainakin muutaman lisää noita my day -postauksia. Vaikka videolla tai jotain.


Viime viikollahan Suomessa, ainakin Jyväskylässä oli syysloma, ja sen koko viikon Topi oli mun luona täällä. Oltiin suurinosa ajasta täällä mun kämpillä, mutta käytiin kerran myös shoppailemassa Wroclawissa. Ihan sika outoo, että sillon kun asuin vielä Suomessa niin hengasin lähes joka päivä Topin kanssa, mutta Topi ei ikinä ollut nähnyt mun hevosia! No nyt hän sitten näki, ja voi kuulkaas, kun siitä on tulossa huippu groomi hyvää vauhtia. Topi oppi ihan sika nopeesti, ja oli kyllä iso apu tallilla. Hän tietää mitä milläkin harjalla tehdään, osaa harjata hevosen valmiiksi. Lisäksi Topi osaa ottaa loimen pois, ja laittaa sen päälle, osaa laittaa suitset ja ottaa pois. Myös satulan laitto luonnistuu. Voitte vaan kuvitella, kun lompsin kentälle, ja mun "groomi" taluttaa mulle mun hepan, olo oli hieman prinsessa :'D (älkää ottako liian todesta). Mut siis oikeesti mulla on vielä joku päivä tollane heppapoju kisoissa hoitajana! Topi myös ratsasti muutaman kerran Michalla! Viikko meni nopeesti, ja oli ihan hullun hyvät kelit melkein joka päivä. Muutamina päivinä oli reilu 20°C ja aurinko paisto.






Nyt tää ilma on ihan kamala täällä.. Sataa, tuulee ja on kylmä ehkä +7°C (Joo tiedän ei teillä siellä Suomessa yhtään sen paremmin mene :D) Oon aina sillon tällön ridaillu muita heppoja, mut en sillain joka päivä, koska on ollut kaikkea muuta. Michalla oon nyt ridaillu aktiivisesti, ja voin kertoa, että poni tuntuu aina vaan kivemmalta joidenkin mun ratsastettavien jälkeen. Toisaalta hyvä, että ridaan myös sellasia "ei niin mukavia" otuksia, koska sitten osaan arvostaa paljon enemmän sitä, mitä mulla on. Oon myös miettinyt, että voisin ottaa Michan kanssa pitkästä aikaa valmennuksia ensi kuussa.

Tältä näytti vielä viikko sitten..

Mun valmentajat on nyt lomalla, joten tää viikko on tallilla aika hiljaista. Olin muutaman päivän tossa aika kipeä, jolloin en itse voinut ratsastaa Michalla, joten mun valmentajien poika meni sillä. Ja kouluvalppa sano vaan ennen niiden lomalle lähtöä, että heti kun voin paremmin voin mennä kysymään niiden ratsuttajalta, jos haluun ridata :-). Voi olla, että huomenna saatan ridata muitakin riippuen miten jaksan herätä, ja tehdä kouluhommia.


Royal 5v. Puhelinlaatu..

Ainiin mun freejumpit tuli!! Ää voi tätä onnen määrää <3. Arvatkaa tekeekö nyt mieli jo kilpakentille? Tai hyppäämään maastoesteitä? Mutta ei talvi tulee.. No ensi kaudelle sitten :)



4 kommenttia:

  1. Mäkin ostin just noi freejumpit ja oon tykänny ihan hirveesti! Oon seurannu sun blogia aika kauan ja teet tosi kivoja postauksia ja kuvat on hienoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä ihan superit! Ja kiitos!! :)

      Poista
  2. Täälki oli just muutama päivä sitte niiku 25 astet varjos ja sit yhtäkkii asteet tippu alle johonki 5.. tuntuu nii kylmält hahahah :D mut ihanii kuvii ja ihanat noi jalustimet!! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha jep :D en haluu ees ajatella mitä sitte suomessa on :'D

      Poista