sunnuntai 28. syyskuuta 2014

"Haaveet kaatuu"

On vierähtänyt jonkin aikaa edellisestä postauksesta.. Mulla ei ollut vaan aikaa/motivaatiota päivittää mitään, johtuen viime viikkojen tapahtumista. Mun piti siis osallistua mun kauden viimeiseen ja samalla pääkisaan toissa viikonloppuna. Olin treenannut koko sitä edeltävän viikon tosi hyvin mielin, ja odotin sitä kisaa enemmän kun mitään muuta.  Kaikki oli hyvin, joka osa-alueessa. 


No torstaina oli eläinlääkäritarkastus. Ennen sitä olin ratsastanut Reddyn normaalisti muutamaa tuntia ennen, jonka jälkeen puunasin hänet, ja laitoin kaikki valmiiksi. Lähdin kävelemään hieman ennen mun luokan tarkastuksen alkamista. Tosi monet ravailivat hevostensa kanssa kohtisuoraa, ja tulivat tosi lähelle. Reddy alkoi mennä paniikkiin ja nousta takajaloilleen. Se ei tapahtunut kerran, vaan tosi tosi monta kertaa. Kerran Reddy vaan nousi niin paljon takajaloilleen samalla vetäen mut mukana ilmaan, jolloin mulla ei ollut mahdollisuutta pitää kiinni. Siinä härdellissä se laukkasi talliin, jossa sain sen kiinni. Sain luvan kävellä eri reittiä tarkastukseen, koska Reddy oli ihan paniikissa koko ajan, eikä pysynyt neljällä jalalla. Lopulta oli mun vuoro mennä tarkastukseen. Ensimmäinen juoksu kerta meni lähinnä laukatessa ja Reddyn kontrolloimisessa, joten sain luvan juosta kaksi kertaa. Toisella kerralla Reddy meni hienosti. 


Talliin tultaessa huomattiin, että kaikki ei ole okei... Vietiin Reddy heti klinikalle (meidän tallilla siis on myös klinikka). Vetäydyin kilpailusta, ja viisi päivää sen jälkeen olin tallissa aamusta iltaan, kylmäämässä Reddyn jalkaa. Joka tunnin välein kymmenen kertaa päivässä. Nyt on pakko kehua mun hevosta, kuinka nätisti se jaksoi seisoa siellä pesupaikalla aamusta iltaan. Tein mitä vaan saadakseni sen jalan paremmaksi. Viiden päivän jälkeen meillä oli taas aika klinikalle. Reddyn jalka on pipi, jonka se satutti siinä hässäkässä ennen eläinlääkäritarkastusta.. Puoli vuotta kestää saada kaikki okei. En voinut uskoa sitä. En vaan halunnut. Miksi just ennen mun kauden pääkilpailua? Miksi just mulle? Mulla on uskomattoman hieno hevonen, jonka kaa oon kehittynyt huimasti lyhyessä ajassa, jonka kanssa oon tehnyt hienon kauden, sit matto viedään jalkojen alta. :( Mun kaikki suunnitelmat meni ihan piloille. Ja myös ensikauden tavoitteet voin heittää roskikseen saman tien.... No jokaisessa asiassa on kuitenkin jotain positiivista, ja tässä on se, että pääsin muuttamaan viikko sitten, joten mulla on enemmän aikaa hoitaa Reddya. Hoidan sitä niin hyvin, mitä pystyn.<3 


Kaikesta tästä huolimatta mietitään kokoajan mun valmentajan kanssa sopivaa ratkaisua. Suunniteltiin, että voisin kokeilla sen yhtä hevosta, jos se olisi sopiva mulle, ja voisin treenata sillä tän ajan, ettei mun tarvitsisi aloittaa puolen vuoden päästä kaikkea alusta. Mun valmentaja on ihan paras, se aina pitää huolta sen valmennettavista. Ja saan toki ratsastella koulua niiden muilla nuorilla hevosilla. Mutta tässä on nyt niin monia asioita hoidettava ennen sitä. 

Toisella räväkämpi hymy!


Sitten iloisempiin asioihin. Oon nyt mennyt paljon Michalla. Oon tehnyt sen kanssa ihan kaikkea! Laukkaillut pelloilla ilman satulaa, hypännyt ristikoita ilman satulaa, vääntänyt koulua, ja vaikka mitä! Klippasin ja pesin misun yksi päivä,  ja siitä tuli niin nätti! Oon myös ridaillut muutamaa hevosta päivässä Michan lisäksi. 

 

Tosiaan pääsin muuttamaan nyt viikko sitten. Tässä kämpässä on ollut paljon työtä, mutta nyt kaikki näyttää olevan lähes valmista! Harmittaa, kun en ottanut ennen ja jälkeen kuvia, sillä tästä tuli paljon parempi nyt. Ainakin tähän asti oon nauttinut yksinasumisesta. :p 







Ja vaikka Reddy onkin pois pelistä jonkun aikaa, niin älkää huoliko luulen, että päivitettävää riittää :)

9 kommenttia:

  1. Tee joskus my day postaus? Paljon kuvia yms :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo yritän saada heti huomiselta materiaalia!! :) Lupaan, että tulee mielenkiintonen tai vähintään paljon asiaa/kuvia, sillä oon koko ajan menossa aamusta iltaan! :D

      Poista
  2. Voi ei!!! :( todella huono tuuri. Paljon tsemppiä sinne, olet taitava ratsastaja <3

    VastaaPoista
  3. nii mikä siinä jalassa on?

    VastaaPoista
  4. Onneks et oo semmonen joka myy kilpaheppansa heti kun tulee jotain terveysongelmaa. Tsemppiä teille, voimia niin sulle kuin reddyllekin <3 päivittele ainaki micha ratsastuskuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en tietenkää! Hoidan Reddyy nii hyvin kun pystyn, koska haluun, että se tulee kuntoon :( <3 Kiitos ootte anot ihania <3

      Poista
  5. Miks tossa lukee Jesica tossa kuvassa vaikka oot Jessica?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska en kirjottanu sitä ite, ja nää aina kysyy tuleeko siihe yks vai kaks ässää :D

      Poista