sunnuntai 10. elokuuta 2014

Moikka! Suomesta tulon jälkeen onkin ollut aikamoista hässäkkää. Kerron vaikka kisoista nyt alkuun. Joo ei ollut mistään parhaimmasta päästä sitten ollenkaan. Mokasin mun vahvimmat osa-alueet, ja huonnoimmat tein parhaiten..

Viime viikon perjantaina starttasin kouluosuudelle. Verkassa Reddy oli ihan super verrattuna lyhyeen treeni määrään, ja siihen ettei mulla ollut yhtäkään kouluvalmennusta ennen kisoja. Rataa kiertäessäni ulkopuolelta Reddy jännittyi yleisöstä ja oli vähän pinkeä. Sisääntulo oli hyvä. No siitähän se alamäki sitten lähti jo, ohjelman ainoa keskiravi rikkoontui laukalle. No sitten unohdan käyntiinsiirtymisen.. Ja mitä mä teen, panikoin ja teen sen kulmassa jolloin seuraava tehtäväkin epäonnistuu. Hyvällä tuurilla päätuomari ei olisi välttämättä huomannut koko käyntiä, tai olisi viheltänyt ja olisin tullut uudelleen, jolloin ainoastaan -2, ja seuraavaan tehtävään parempi rytmi. Sehän tästä vielä puuttukin, että Reddy rupesi hirnumaan kavereiden perään kesken radan. Oikeesti ton radan jälkeen en voinut muuta kuin nauraa. Huonompi olisi ollut varmaan hylkäys.. :D No tuloksissa olin reilusti puolenvälin paremmalla puolella, sijalla 9.


huomatkaa mun katse ;D

Lauantaina oli rataesteet. Rata oli niin ihana Horse Trialsin jälkeen! Menin tosi positiivisin mielin verryttelemään, eikä mua oikeestaan jännittänyt hirveesti. Yleensä jännitän rataesteitä ihan älyttömästi. Vielä se helpotti, kun mun valmentaja sano, että nää kisat ei oo mitään muuta kuin treeniä. Ja niinhän ne (onneksi) olikin.. :D Rata oli tosi hyvä! Olin tyytyväinen tälläkertaa itteeni! Kaksi puomia tuli kuitenkin alas. Valmentaja sanoi syyksi nämä: kakkosesteellä sen takia, että en ollut tarpeeksi hypyssä mukana, jolloin tuli hieman selätön hyppy. Ja toisen sarjan A-osa, siksi että se tuli heti kulmasta ja mun hevonen ei ollut täysin suora. Anyway valmentaja oli tosi tyytyväinen muhun, ja sanokin, että oli varmaan mun yks elämän parhaiten ratsastettu esterata, virheistä huolimatta.



Sunnuntaina oli vuorossa maastoesteet. Mua melkein hävettää kertoa tänne niistä, jonka vuoksi blogin päivittäminenkin jäi vähän myöhempään. Alkurata meni super. Viides este oli sellanen trippeli, jossa alla hauta. (kuva alempana). Ite vähän jännitin sitä, ja unohdin ratsastaa viimesen askeleen ennen estettä, jonka vuoksi Reddy ei uskaltanut hypätä. Toinen lähestyminen oli super. No sitten toisen veden jälkeen oli kapea risueste. Jäin ”nukkumaan" veteenhypyn jälkeen ja nyt voin sanoa, että oli kyllä niin huono ratsastus seuraavalle esteelle, että huhhu! Ajauduin ihan juureen, josta ei ollut mitään mahdollisuutta ponnistaa. Toi oli niin mun moka.. Se este vaan tuli ja ”oho hups” -meiningillä.. :D 
Vaikka siellä oli noita huonoja pätkiä, niin valmentaja sanoi, että ratsastin muutaman sika vaikeen tehtävän kuulemma tosi ammattimaisesti ja täydellisesti mm. kapea-kapea linja lähes 90° kaarella. 

Huonoja kokemuksia tulee aina, ja jokaisesta oppii! Opin näistä kisoista tosi paljon ja sain, sekä hyvää, että huonoa kokemusta. Mulla ja Reddylla paranee kokoajan joka osa-alue. Se on kuitenkin ollut mulla niin vähän aikaa.

Seuraava plääni onkin tehdä yhdet este- ja koulukilpailut.

Tää viikko etenkin loppuviikko on ollut ja on tosi kiireistä. Mun vanhemmat lähti ulkomaille torstaina, joten yövyn torstaista maanantaihin tallilla hevosautossa. Oon torstaista asti ratsastanut joka päivä 6-7 hevosta! Tässä 30°C helteessä voin kertoa, että on rankkaa. Joka hevosta n. 45min, plus Reddyn kanssa kouluvalmennukset, ja pelkästään jo niiden jälkeen oon aina ihan kuollut. Joten kiirettä on pitänyt ja pitää edelleen. Kouluvalmennuksissa Reddy on ollut tosi hyvä.

Ja pakko vielä tänne hehkuttaa Michan vuokraajasta. Michalla on tän kuun loppuun vuokraaja, joka on niin ihana. Se puunaa ja kiillottelee sitä varmaan enemmän kun minä! (Oon ite aina niin pikkutarkka.) Ja se ratsastaa myös tosi kivasti Michan kanssa. 

Muutamia kuvia ridattavista hepoista; 
Royal, 5-vuotias.



 



Tamerlan 4 tai 5-vuotias.


Chango 4-vuotias.




4 kommenttia: