sunnuntai 17. elokuuta 2014

Moi! Maantaina mulla oli rataestetreenit. Harjoiteltiin sellasta tehtävää, jossa oli ensin innarisarja, jonka jälkeen yksi laukka-askel ja pysty, sitten kaksi laukkaa ja okseri. Tän "jumppiksen" jälkeen käännyttiin joko oikealle neljä laukkaa ja hypättiin okseri, tai vasemmalle lyhyt kolme laukkaa ja vesimattopysty.  Meni ihan super hyvin koko tunti. Esteet olivat vaihtelevasti n. 110-120cm.



haha rimaa hipoen :D
Torstaina mulla oli maastoestetreenit. Hypättiin paljon erilaisia tehtäviä. Olin tosi tyytyväinen Reddyyn, ja siihen miten meidän yhteistyö on lähtenyt paranemaan huimasti.

  Pieni videokooste maastotreeneistä:
 

Nyt viikonloppuna mulla oli kansalliset koulukilpailut kotitallilla. Menin jokaisena kolmena päivänä FEI:n CCI/CIC* B-kenttäkilpailuohjelman, joka ratsastetaan yleensä myös 1* tasolla kenttäkisoissa. Oli ihan loistava tilaisuus päästä treenaamaan kisatilanteessa tota ohjelmaa ja kolmena päivänä peräkkäin.
Täällä koulukilpailut ovat aina kolmipäiväiset ja yhteispistemäärä ratkaisee sijoituksen.

Perjantaina ratsastin tasasen ja siistin ohjelman. Prosentteja tuli 63,333% ja toiselta 66,250%, joten yhteensä 64,792%. Omasta mielestäni ohjelma ei ollut tarpeeksi näyttävä, joten otin sen lauantaille tavoitteeksi.


Lauantaina tosiaan ratsastin vähän enemmän radalla, ja sain näyttävyyttä. Mua jäi harmittamaan muutama epäonnistunut kohta radalla mm. loppupysähdys ja käyntiinsiirtyminen. Tuomareilla oli suht. iso näkemysero, päätuomarilta 68,333% ja toiselta 62,500%, joten tulokseksi tuli 65,417%.


Tänään oli ehdottomasti paras päivä. Ratsastin omasta mielestäni hyvän ja näyttävän radan. Ainoastaan toisessa pohkeenväistössä menetin rytmin. Sain molemmilta tuomareilta täsmälleen samat prosentit 66.250%. Ei yhtään huonommin! Johdin kisaa alusta loppuun asti, joten näistä kisoista tuli myös voitto :)

Nyt voin jo tänne blogin puolellekin kertoa, että oon muuttamassa omaan asuntoon luultavasti ensikuun aikana. Käytiin katsomassa mulle kerrostalosta asuntoa ihan meidän tallia vastapäätä. Meiltä on tallille kuitenkin se 60km matkaa, ja mun vanhemmat ei luultavasti jää Puolaan asumaan loppuiäkseen, joten  tää ratkaisu on hyvä monintavoin. Itse oon niin kiintynyt mun valmentajiin, että en halua lähteä täältä vielä pitkään aikaan :) Se on tosi pieni paikka verrattuna tähän kaupunkiin missä asun nyt, joten tuun varmasti käymään täällä usein viikonloppuisin moikkaamassa kavereita, ja vanhempia niin kauan kun asuvat täällä. Ollaan myös suunniteltu, että ajan mopokortin täällä, jolla pääsisin käymään helposti kaupassa yms. Ajatuksena tässä on myös se, että voisin ratsastaa muutaman hevosen päivässä Reddyn lisäksi, riippuen kuinka mun opinnot lähtee sujumaan.

14 kommenttia:

  1. miten siis aattelit opiskella siellä? mennä joka päivä 60km sinne kouluun? :) onko ens vuoden tavoite em?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain opiskelupaikan erityisluvalla Otavan nettilukiosta, opiskelen siis omaan tahtiin netin kautta, ja kun olen suorittanut kaikki kurssit tuun kirjottaa Suomeen :) Ja jos hyvin sujuu niin em on yksi tavoite :)

      Poista
    2. Cooö!! mä niin fanitan sua!:DD

      Poista
  2. tosi hyvä postaus! ♥ näyttää hyvält teijä meno ;)

    VastaaPoista
  3. Wau! Oot saanu aivan mahtavia tilaisuuksia elämälles! Wow! Voisitko yhtään sanoa, että onko hintataso millä tasolla Suomeen verrattuna? Aikoisitteko ostaa uuden/uusia hevosia? Toivotko ratsastuksesta ammattia?

    En voi muuta sanoa kuin että ihailen sinua niin paljon! Olet aivan mahtavat tilaisuudet... Kumpa joskus itsekkin pääsisi... :/ Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, ihana kommentti! :) Hintataso on paljon halvempi Suomeen verrattuna, mutta yhtälailla taas palkkataso on alempi. Ei vielä ainakaan muutamaan vuoteen oo uudelle hevoselle tarvetta :) Ammattiratsastaja on ollut mun haave jo monia vuosia, ja vuosi vuodelta se vaan vahvistuu. Haluun tähdätä niin korkeelle kun mahdollista tässä lajissa. Tästä tulikin mieleen, että mun lempi sanonta onkin "if you want success as much as you want to breathe then you will be successful"

      Toivottavasti säki saisit jonkun tilaisuuden, vaikka sitten lähteä ulkomaille tai jotain <3 :)

      Poista
  4. Voi että, tsemppiä ja kaikkea hyvää sulle jatkoon :-) Hienoja tilaisuuksia joita oot käyttäny viisaasti!

    VastaaPoista
  5. Tsemppiä ja halaus täältä Suomestakin käsin! Olen seurannut blogiasi tiiviisti. Terveisiä koko teidän porukalle! Menestyksekästä syksyä!
    -minna-

    VastaaPoista
  6. Oon seurannut sun blogia jonkin aikaa ja on kiva nähdä, miten muillakin kehittyy yhteistyö uuden hevosen kanssa, sillä itse sain uuden hevosen noin puoli vuotta sitten :) Oot tosi hyvä ratsastaja ja saanut hienoja mahdolliksuuksia! Tsemppiä teille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Uuden hevosen kanssa on aina ylä- ja alamäkiä, mutta on ihana huomata kun kehittyy yhdessä ratsukkona :) Tsempit teillekkin!! :)

      Poista