maanantai 5. toukokuuta 2014

Kisoja ja valmennuksia :)

Moikka! Tosiaan viime viikolla oli maanantaina kouluvalmennukset molemmilla. Molemmat meni ihan okei, ei valittamista :). Keskiviikkona mulla oli vielä vaan Reddyn kanssa koulutunti, jossa tehtiin juttuja ainoastaan kevyessä ravissa tai laukassa,  koska mun mahaan sattu tosi paljon. No ei se mennyt huonostikkaan, mutta on tän uuden kanssa ollut paljon paljon parempia kouluvalmennuksia.

Torstaina mulla oli jo mun ensimmäinen osakoe, kouluratsastus. Ohjelmana oli FEI:n CIC/CCI*- A-ohjelma. Mun valmentaja oli kääntänyt sen lapulle englanniksi, joten en vaivautunut enää katsomaan netistä suomenkielistä versiota. No siinähän kävi sitten sillälailla, että en esittänyt keskilaukkoja siellä missä piti, vaan ihan jossain väärissä kohdissa. Menetin niistä tosi paljon pisteitä. Sen luokan tuomarikin oli tullut sanomaan, että kuinka paljon paremmat pisteet olisin saanut, jos olisin edes yrittänyt esittää keskilaukkaa. Noh, minkäs siinä teet, jos opettelen radan väärin :D Mut muuten se koulurata oli ihan sika hyvä! Mulla oli niin hyvä fiilis siellä radalla, oikeastaan jo alkuverkasta lähtien. Sijoitus oli koulun jälkeen 5/34, -49.8 virhepistettä, eli ei ollenkaan paha väärin ratsastamisella!

Rataesteet olivat perjantaina. Rata oli ihan kivannäköinen, muutama kinkkinen linja. Rata meni tosi kivasti! Yks puomi alas, joka oli oma vika. Tulin ehkä vähän liian lujaa ja käsi liian ylhäällä. Eikä montaa puhdasta rataa edes tullut, joten rataesteiden jälkeen olin sijoilla 6/34.


Molemmat kuvat aikaisemmista estekisoista!


Maasto oli lauantaina. Maastoon lähdin hyvillä mielin, sillä rata vaikutti kivalta, eikä mikään este mietityttänyt. Verkassa otettiin vaan muutamat tarpeelliset hypyt ja pari ennen starttia. Reddy kävi aika kuumana verkassa. Ajotin tosi hyvin itseni siihen lähtöboksiin, kävelin sisälle ja samalla sekunnilla sain luvan lähteä. Ei tarvinnut jäädä yhtään seisomaan siihen lähtölinjalle, eikä hepan tarvinnut kerätä paineita. Rata meni tosi kivasti! Kuuntelin tarkkaan mun valmentajan ohjeet, mille esteelle pitää tulla rauhassa, ja missä tehdä mitäkin. Noh, sitten jossain vaiheessa mun kello oli luultavasti pysähtynyt ja jatkanut matkaansa. Vähän ennen maalia rupesin miettimään miten mulla voi olla niin paljon aikaa, ja jäin himmailemaan, sillä' en ollut varma saiko näistä luokista aikavirheitä. Onneksi en jäänyt volttaaman yms, sillä tulin maaliin 11s yliajassa... Mua ärsytti tosi paljon, koska olisin ehtinyt aikaan niin hyvin, jos en olisi jäänyt kattomaan mun kelloa. No tottakai olin iloinen puhtaasta radasta.







Myöhemmin kuulin, että sijoitun viidenneksi, niistä aikavirheistä huolimatta, sillä sinne matkan varrelle oli jäänyt ratsukoita. Käytiin ostamassa mulle siitä tallin heppatarvikeliikkeestä, mulle uusi kello :D Siellä oli niitä kaikkia kivoja värejä aina pinkistä vihreeseen, niin ostettiin mulle sellanen sininen kello :)

Kisat meni ihan super, jäi tosi kiva fiilis. Ensi kerralla vaan muistan opetella kouluradankin paremmin :p. Sunnuntai pidettiin vapaana, ja käytiin iskän kanssa shoppailemassa ja kahvilla pitkästä aikaa, alapuolella kuva mun ostoksista!



Tänään mulla oli Reddyn kanssa koulutunti. Meni tosi kivasti. Tehtiin vaan töitä ravissa, ei laukattu ollenkaan. Tehtiin mm. jonkin verran keskiravia isolla ympyrällä niin, että koko ajan vaan enemmän ja enemmän. Oli niin hieno tunne olla siellä selässä, kun sillä on niin iso ravi!

Michalla mulla oli heti perään maastotreenit. Nyt on ollut sen kanssa tosi paljon hyviä kokemuksia ja varsinkin tänään! Hypättiin sellasta ponien 1*- tehtäviä, ja ei mun valmentajakaan muuta voinut todeta kuin, "Only what I can say, well done!" Se oli tosi ilonen mun tän päivän treeneistä, ja yleisesti miten meillä menee Michan kanssa. Ja sano myös, että heti kun toi heppa tuli meillä on mennyt vaan positiivisempaan suuntaan koko ajan. Ja totesi, että kun toinen heppa, jonka kanssa menee hyvin ja on innoissaan, voi ratsastaa kaikilla samalla fiiliksellä.

Paras poni <3

4 kommenttia:

  1. miks muuten myitte sen edellisen hepan ja ostitte tilalle uuden? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska tää on mun viimenen ponivuosi, ja oli tarkotus hankkia ponin rinnalle heppa, ja hepan sain vasta kun toinen oli myyty :) ja yhtälailla michakin pitää myydä, kun sopiva koti löytyy :)

      Poista
  2. Hei,

    voisitko tehdä postauksen hevosten jalkahuollosta? Minua kiinnostaisi itseäni kovasti ja olisi ajankohtainen aihe. Miten kovassa treenissä / kilpakäytössä olevien hevosten jalkoja huolletaan / kylmätään ja millä tuotteilla.

    Kiitos kaunis! :)

    VastaaPoista