torstai 13. maaliskuuta 2014

Morjens! Täällä Puolassa on jo ihan kevät ja kesä alkaa lähentyä! Tänään oli parhaimmillaan jo ulkona 19°C.  Kanarian reissun jälkeen pääsin heti maanantaina ratsastamaan. Menin rennosti Michalla koulua ilman satulaa. Tarviiko mun edes kuvailla miltä Micha tuntui, kun oli valmentajan lämpösiltä. Kuvattiin myös mun äitille se ratsastusvideohaaste, jonka varmasti kaikki tietää :D Se oli kyllä iha läppä.


Mulla oli keskiviikkona (5.3) heti jo estetunti. Aluksi mulla oli kaikki etäisyydet loman jäljiltä ihan hukassa. Aina joko ihan liian kaukaa tai ihan juuresta. En tiiä tuliko kolmea hyppyä enempää, jossa olisin tuonut Michan normaaliin paikaan. Micha oli taas ihan super, poni vaan pelasteli kuskin mokia koko tunnin. Hyppäsin maksimissaan 105cm. Tunnin jälkeen olin tosi hyvällä mielellä, koska Micha oli niin hyvä, vaikka itse sössin. Näin se oikeesti on, että tässä iässä kuskin mokillekkin pitää vaan antaa joskus anteeksi  :)



Torstaina oli kouluvalmennus, joka meni tosi hyvin. Perjantaina menin maastoon muitten tallityttöjen kanssa. Haha olin vaan kysynyt niiltä voinko lähteä niiden mukaan ja kaikki vaan tottakai joo joo. Ei siinä mitään, kukaan vaan ei maininnut pikku juttua, että niillä on tunti siellä maastoradalla. En meinaa maastovalmennusta, vaan kouluvalmennusta! Mulla ei tietenkään ollut satulaa (millon olisi). JA en mä sit jaksanut yksin enää sieltä lähteä minnekkään, niin menin siihen koulutunnille sitten ilman satulaa ja vielä kumisaappaissa ;D Oikeesti toi on tosi järkevää pitää kouluvalmennuksia sellasissa paikoissa missä hevoset ei yleensä keskity niin hyvin, koska se auttaa tosi paljon tulevaisuudessa kouluosuudella hevonen saada kuuntelemaan ratsastajaa.

Lauantaina mulla oli ihan aamusta kouluvalmennus, joka meni samaan malliin mitä viimeaikoihin. Mentiin nopeasti kotiin, josta lähdettiin tutustumaan yhteen lukioon, jossa oli avoimet ovet. Niin siis olen PRE 1 luokalla, joka on lukion ensimmäinen, mutta ensi vuonna vaihdan koulua. Tämä IB- systeemi menee vähän eritavalla niin siksi. Yritän päästä sisälle kouluun, joka on rankattu kaikkien Euroopan IB-lukioiden kärkeen. Mulla tulee olemaan pääsykokeet englannista ja matikasta, jonka
lisäksi haastattelu.



Sunnuntaina pidettiin vapaapäivä, joka oli naisten päivä. Sain lauantaina yhdeltä poliisilta meidän tallilla ruusun! Se ei puhu yhtään englantia, mutta oli harjoitellut englanniksi jonkun pienen pätkän, jonka samo mulle. Se oli niin ihana, kun sitä jännitti niin paljon! En ikinä ite olis uskaltanut tollaseen.


Maanantaina menin maastoon ja nauttimaan hyvästä säästä. Eilen taas oli estetunti. En voi muuta kuin hymyillä. Oon voittanut taas itseni. En ala enää edes panikoimaan, jos estettä nostetaan. Ja lopputuloksena hypättiin reilua 110cm. Oon yleisesti tosi tyytyäinen kaikkeen.

Kuva eilisen valmennuksen jälkeen.

Tänään mulla kouluvalmennus, jossa mulla oli tällä kertaa mukana Polarin sykemittari, josta nään tosi luotettavan kalorimäärän, sykkeen ja vaikka mitä. Mun on aina pitänyt olla puuttumatta tähän, mutta monesti  puhutaan siitä, että ratsastus ei ole urheilua. Se on ehkä totta, jos käyt kerran viikossa köpöttelemässä maastossa,että se olisi urheilua. Ratsastuksesta mun mielestä voi tehdä sekä urheilua, että vaan harrastaa. Otetaan esimerkiski mun kouluvalmennukset, jonka jälkeen oikeesti oon aina litimärkä. Me ei  kävellä ollenkaan vaan tehdään yhteen putkeen niin kauan kuin sujuu, ja voin oikeesti sanoa sitä urheiluksi. Ja mun mielstä on hyvin, että tänään 50min pelkän ratsastuksen aikana kulutin reilusti päälle 400kcal! Se on jo aika hyvin.

Snapchatin valokuvatodiste!

Huomenna yritän saada postauksen tehtyä koulusta, kun sitä on muutaman kerran pyydetty :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti