sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

koulukilpailut + edellinen postaus, jonka poistin vahingossa!

Tänään mulla oli kansalliset koulukilpailut kotitallilla. Menin kaksi ohjelmaa CIC/CCI* B-ohjelman ja Vaativa B- tasoisen puolalaisen kouluohjelman. Se meni vähän jännästi, koska se vaativa oli ensin. Verkassa Micha oli ihan super hyvä. Radalla myös, mutta olisin itse voinut olla parempi ja ratsastin muutaman kohdan todella huolimattomasti. Ja ihan loppupuolella rataa ratsastin väärin, koska olin opetellut radan väärin alusta alkaen, sillä mun kouluvalmentaja oli kääntänyt sen mulle vahingossa väärin. Ei se mitään, näitä sattuu. Sain prosenteiksi 62,5%, jotka on mun mielestä tosi hyvät ensimmäiseen kansalliseen vaativaan. Olin toinen!

Toinen luokka meni paremmin, ja mulla oli ehkä vähän parempi rytmi, ja yksi rata jo alla tietenkin. Micha oli tosi tasanen ja pehmeä ratsastaa ja kuunteli tosi hyvin apuja. Sain 66,9% Ja voitin sen luokan! Tosi kiva ulkokauden avaus. Positiivisin mielin ensi viikonlopun kenttäkilpailuihin!





Kyllä se joskus osaa olla myös ihan kouluponin näköinen :)


Ja kunniakierros kenttäratsastajan tyyliin :D





Saan varmaan myöhemmin lisää kuvia, kun kuvaajat saa laitettua nettiin.


Mulla kävi pieni vahinko ja poistin edellisen postauksen vahingossa, joten ne jotka eivät ehtineet lukea niin tässä;

Moi :) Tää viikko on mennyt tosi nopeesti! Mun molemmat valmentajat tulivat maanantaina takaisin Ranskasta. Mun kouluvalmentaja oli tuomarikoulutuksessa ja haki tuomarioikeuksia korkeammalle tasolle. Katarzyna läpäisi sen testin, ja hänellä on nyt oikeudet tuomaroida 3-4* kansainvälisiä kilpailuja!! Ja vielä mun kouluvalmentaja on luultavasti nuorin tällä hetkellä maailmassa, joka on saanut ne oikeudet, ihan huippu juttu!


Tosiaan en oo missään välissä maininnut, että mulla on koulukisat nyt huomenna, niinkuin otsikosta voi päätellä. Meen FEI:n CIC/CCI* B-ohjelman, ja sitten starttaan myös mun ensimmäisen vaativan! Se on joku polskiohjelma, mutta vaativan tasoinen. En olisi kyllä ikinä uskonut, että Michalla tuun starttaamaan vielä vaativaa, mutta jos mun valmentaja sitä mieltä on, että taidot Michan kanssa siihen riittää, niin kai se on pakko uskoa.

Tällä viikolla keskiviikkona hyppäsin rataesteitä. Oli viikon tauko välissä, jolloin en hypännyt ollenkaan, joten tehtiin aika samoja juttuja, kuin viimekerroila. Hyppäsin jotain 105cm :)

Torstaina mulla oli kouluvalmennus. Tällä kertaa se oli maastoradan kouluareenalla. Meillä on tosiaan yksi ison-kouluradankokonen "musta-areena"-kenttä maastoradalla :D. Menin mun ohjelmat läpi, ja olin ihan tyytyväinen tähän tuntiin.

Perjantaina menin kevyesti maastossa. Tänään mulla oli kouluvalmennus heti aamusta yhdeksältä ja harjoiteltiin ihan kouluaitojen ja kirjaimien kanssa. Micha oli alkuun vähän vahva suusta ja en oikein itse saanut sitä ratsastettua hyväksi. Keskiraveissa mulla oli tosi paljon ongelmia, pompin siel selässä kun joku hullu. Loppua kohden Micha parani tosi paljon, ja poniin oonkin tyytyväinen, mutta en itseeni. Toivotaan, että huomenna paremmin!




Ainiin joo.. Meillä koulussa vaihtu liikunnassa nyt taas jakso, ja se on tanssijakso. Ei siinä mitään, mutta kun oon niinku vanhin medän koulusta ja mun kaa samalla luokalla on ainoastaan yksi poika, ja siksi meidät on yhdistetty yhden tason alempien kanssa. Koska oon viimeisellä luokalla siinä koulussa, mun pitää tehdä joko duo tai soolo. Tottakai olisin halunnut tehdä duon, mutta tää poika, joka on mun kanssa samalla luokalla ei oo kauheen usein koulussa, tai jos on niin ei osallistu liikuntaan. Noh, mulle ei jäänyt paljoo valinnanvaraa.. Pakko mun on soolo tehdä, ja se täytyy tehdä koko koulun oppilaiden ja opettajien edessä! Mun pitää itse tehdä koko tanssi kaikki koreografioita myöten. Rehellisesti hyvä, kun edes tiedän mitä sana tanssi tarkottaa. Oon maailman huonoin tanssimaan ja mulla ei oo mitään hajua miten tanssia.. Hahah teen varmaan jotain Hip-Hopia tai Streetdancee, ja nolaan itteni siellä ihan totaalisesti. :D Tää ei olis edes niin paha, jos kaikki joutuisi, mutta ei kun vaan mä, kun ne muut saa tehdä yhdessä sen tanssin n. 10 henkilön ryhmässä.

Jokatapauksessa,  seuraavana viikonloppuna mulla on kauden ensimmäiset kenttäkisat, ja meen aika varmasti hevosten helppoa :)







4 kommenttia:

  1. Huomasin, muokkaan sitä parhaani mukaan tässä ja yritän saada mahd. pian näkymään:)

    VastaaPoista
  2. hyvin näytti menevän! tosi kivan näköstä siellä ja hauskoja esteitä :D!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) ja joo siellä on kyl hauskoja esteitä :)!

      Poista