lauantai 14. joulukuuta 2013

Vihdoin kuulumisia!

Morjesta taas! Anteeksi ihan hirveesti, etten ole päivittänyt! Postaustauko venyi nyt yllättävän pitkäksi ja välissä on tapahtunut niin paljon kaikkea, etten ole missään lyhyessä välissä ehtinyt päivittää. Nyt mulla on aikaa päivittää ja yritän kertoa mahdollisimman paljon mitä muistan.

Olin niissä estekilpailuissa silloin marraskuun puolivälissä. Myöhemmin sain tietää, että olin saanut Michalla pronssia jostain finaali-luokasta ja pokaali tuli perässä. Kilpailujen jälkeen seuraavana viikonloppuna nämä ostajaehdokkaat tulivat jälleen kokeilemaan Antonia. Olivat edelleen tosi kiinnostuneita Antonista viikonlopun jälkeen, ja sovimme, että he saavat testata Antonia vielä kilpailuissa. Anton lähti kilpailuihin ja ei sieltä sitten enää takaisin tullut. Nyt Antonilla on uusi hyvä rakastava koti. Anton meni sellaiselle 12-vuotiaalle tytölle esteponiksi Puolaan. Ikävä on kova, mutta tärkeintä on, että poni saa tehdä sitä mistä tykkää ja on rakastavassa kodissa!
Viimeiset halit <3

Nyt mulla on ollut vain yksi poni ratsastettavana. Tuntuu ihan oudolta, mutta toisaalta ihanalta, sillä vähän on jäänyt enemmän aikaa tehdä esim. koulujuttuja. Michalla on ollut nyt vähän kevyempi jakso. Muutamat koulu- ja estevalmennukset oon mennyt, mutta aikalailla vähän rennompaa. Ite oon käynyt salilla ja lenkillä sitten taas enemmän.

Koulussa on ollut välistä tosi paljon hommia mitä joudun tekemään. Meillä muutenkin on koko vuoden ajan se 36h/viikko ja se on paljon enemmän, mitä mulla oli Suomessa. Korkeintaan yhdessä jaksossa saattoi olla tuo 36h/viikko, mutta täällä koko vuoden ja ainoastaan yhdellä välitunnilla ja ruokatauolla. Koulusta puheenollen, kun mun pitää koulussa tehdä se iso 'personal project', josta oon tainnut mainitakkin. Se on sellainen projekti, joka jokaisen joka on viimeistä vuotta siinä koulussa niin pitää tehdä. Teen sen projektin eteen koko pitkän vuoden töitä. Nyt mulla oli ensimmäinen esittämis osio torstaina koulussa. Mun piti kertoa koko koulun edessä yksin lavalla n (10-15min) mitä oon tekemässä. Mä teen videota kenttäratsastuksesta. Mun piti esitelmässä käyttää Powerpointtia ja selittää myös sen avulla. Mua jännitti ihan sikana! Se tehtiin koko koulun edessä ja siis voin kertoa, että mun ensimmäiset kilpailut eivät jännittäneet näin paljoa, olisin melkein voinut itkee siellä :D Mutta se esitys meni tosi hyvin kuulemma. Ja mun luokanvalvoja oli vielä laittanut mun äitille viestiä, että saan olla tosi ylpee itestäni. En olisi ikinä uskonut, vaikka puoli vuotta sitten, että olisin pystynyt tohon ja vielä englanniksi! 

Tässä on mun yks dia mitä kaikkea mun video tulee sisältämään :) 

Meillä on tosi pitkä joululoma alkoi eilen perjantaina. Me lennettiin minä, äiti ja mun pikkuveli perjantaina kotiin Suomeen. Ollaan täällä nyt koko loma palataan tammikuussa takaisin. Michaa liikuttaa mun kouluvalmentaja aina silloin tällöin ja muuten Micha on joululomalla myös. Nyt panostaudun, kun kerrankin on aikaa, ja lupaan päivittää nyt varsinkin, kun  oon Suomessa ja lomalla  niin usein kuin mahdollista! Ainut vaan kaikki tulee luultavasti mun sosiaalisesta elämästä, eli hevospostauksia ei ole tiedossa, ellen eksy tallille :D 

Me lennettiin eilen siis Wroclaw-Varsova, Varsova-Helsinki ja Helsinki- Jyväskylä. Viimeinen lento oli lähes kaksi tuntia myöhässä ja mua ärsytti iha hullusti, koska mun piti mennä sellaseen Blackout konserttiin Jyväskylässä ja mul oli liput ja kaikki.. Mut ei se haitannut pääsin sinne kuitenkin vaan vähän myöhemmin, kun mun muut kaverit. Oli kyllä unohtumaton ilta! Näin tosi paljon tuttuja, ketä en oo pitkään aikaan nähnyt. Ja taas tuli opittua, että en ikinä laita enää korkokenkiä tollaseen tapahtumaan. Mulla oli tosi pitkät korot ja pompin ja hypin ja tanssin siellä monta tuntia ja kotiin päästyäni en meinannut oikeesti enää tuntea mun jalkoja! En parempaa kotiin paluuta olisi voinut oottaa :) 


9 kommenttia:

  1. keitä näit black outeissa? kuka toi poika oli tos videolla :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis puolet jyväskylän teineistä suunnilleen :D Hän on mun parhaan kaverin poikaystävä ja mun paras kaveri siinä vieressä :)

      Poista
  2. Nyt kun oot Suomessa niin pakko ehtiä näkeen!! :) ei olla ikuisuuteen nähty :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt ku kerrankin on aikaa! ootko tulos jyväskylään päi ? :)

      Poista
  3. Onks tosta Michasta tullu paljon kyselyitä? Siis ettekös te myy sen?? :)

    VastaaPoista
  4. ÄÄÄ kuulostaa ihan hirveeltä tilanteelta toi esitys minkä teit. Koko koulun edes englanniks!! :D Olisin varmaan pyörtyny.. :D Mut hei sä pystyit siihen, kyllä saat ollaki ylpee! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo se oli oikeesti ihan hirveetä ei ollu kaukana pyörtyminen.. :D

      Poista
  5. miks myyt molemmat hevoset?? :o sori ku kysyn vaik oot varmaanki jo kertonu sen täällä ja sitä varmaa ollaa kysyttykki mut en löydä sitä.. :Dd

    VastaaPoista