keskiviikko 9. lokakuuta 2013

plääplää + talliesittely!

Moikka taas! Vaikka mulla on ollut tää viikko tosi kevyttä hevosten suhteen niin vastapainoksi koulun eteen joutuu tekemään enemmän ja enemmän. Tosiaan sunnuntaina mulla oli estetreenit molemmilla, sillä mun molemmat valmentajat lähtivät Hollantiin täksi viikoksi ja siitä syystä tällä viikolla on ollut kevyempää, kun ei valmennuksiakaan ole ollut.


Sunnuntai meni tosi hyvin. Menin ensin Antonilla. Anton oli ehkä hieman väsynyt, toisaalta sillä on hirveä turkki ja oli tosi lämmin, aurinko paistoi ja oli varmaan lähemmäs 20 astetta! Niin, että hupparissa oli tosi kuuma. Alkuun työskenneltiin puomeilla ja otettiin muutamat verrkahypyt alle ja lähdettiin työskentelemään oikein kunnolla. Tehtiin tosi paljon linjoja ja suhteutettua, jonka jälkeen oli sarja. Välit olivat tarkoituksella pitkät niin, että joudun oikeasti ratsastamaan eteen. Oon ruvennut ottaa liikaa takaisin rataesteillä. En meinaa nyt eteenratsatuksella mitään räiskintää, vaan hallitusti tietenkin. Lopussa esteet olivat jotain 110-115cm.

Michalla mulla oli alussa vähän vaikee löytää hyvää rytmiä. Marcin lyhenti mun jalustimia tosi paljon, sillä se halusi kokeilla jotain. Oli vaikea tottua aluksi niihin, koska olin jotenkin paljon korkeammalla (sherlock).
Jossain vaiheessa huomasin, että se oikeesti helpotti tosi paljon! Näin paikat paljon paremmin ja uskalsin ratsastaa enemmän omalla tunteella. Muutamia mun mokia tuli, mutta loppuun jäi ihan super fiilis! Jotenkin tuntuu, että ylitin itseni ihan kokonaan. Esteet olivat viimeisellä radalla kaikki 105-110cm.

Pieni videopätkä:


tässä videossa oli musiikki, mut se katos jonnekki :D

Tällä viikolla oon mennyt kevyesti maastossa ilman satulaa ja satulalla. Yhtenä päivänä tein molemmilla hyvät laukkatreenit ja pitkän kävelyt niiden jälkeen.

Mulla on kestänyt, vaikka kuin pitkään toteuttaa se talliesittely postaus, mutta yritin puhelimella saada jotain kuvia. Toivottavasti tää kelpaa, jotenkin :)

Maneesi

maastoradalle vievä tie

talli sivusta

talli sisältä (keskeltä otettu) eli samanlainen suurinpiirtein toiselle puolelle.


Ravintola

Nurmikenttä (pidetään yleensä world cupin este- ja/tai kouluosuudet)

Valkoinen kenttä
keltainen kenttä

jabat




heppatarvike liike + toimisto

yksi varustehuone (yht. 3kpl)

eläinlääkäri (sisälle ei pääse ilman asiaa, mutta sisältää leikkauspöydät yms.) 


10 kommenttia:

  1. Vielä hienompi kun ees ajattelin :O

    VastaaPoista
  2. Paljonko on tallivuokra tuollisessa paikassa? onko eri hinta hevosille ja poneille? Ja onko siellä hintataso yleensä talleilla edullisempi kuin Suomessa? Kivan näköinen paikka. Ja hyvät treenipaikat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama hinta on kaikille ja on edullisempaa kuin suomessa, hintoja en julkisesti täällä kerro :)

      Poista
  3. Missä tämä paikka siis on? :)

    VastaaPoista
  4. Haastoin sinut! Himalajalla.blogspot.com :)

    VastaaPoista