torstai 19. syyskuuta 2013

Viikko on taas mennyt otsa hiessä raataessa koulun ja hevosten kanssa. Aina, kun pääsen tallilta kotiin oon niin väsynyt, että hyvä, kun jaksan edes läksyjä tehdä. Tallimatka kestää n 45min, joten siinä olisi hyvin aikaa, mutta tottakai suurin osa täytyy tehdä tietokoneella. Ja viikonloppuisin teen ne hommat, jotka vaatii enemmän aikaa, jota viikolla en yksinkertaisesti vain ehdi aloittaa. No jotain hyvää edes on se, että mulla on mennyt nyt tosi kivasti ponien kanssa ja erityisesti Michan!

No alotetaan alkuviikosta. Mulla oli Michan maastotreenit. Tehtiin ne kilpailutyyliin. Eli ensin verryteltiin toisella pellolla, jonka jälkeen mentiin pellolle, jossa suurinosa maastoesteistä oli. Marcin kertoi radan, jonka sitten hyppäsin. Meni ihan nappiin koko rata! Ainoastaan yhdelle esteelle tultiin vähän lähelle, mutta muuten paikat ja kaikki osuivat hyvin. Koko radan oli sama rytmi ja molemmilla oli kivaa. Mun ei tarvinnut uusia mitään pätkiä radasta. Jäi ihan super hyvä fiilis. Ainiin ja verryttelyssä hyppäsin Michalla nurmella muutamaa rataestettä, jotka olivat n. 105cm+ ? Ja siitäkin jäi niin hyvä fiilis, koska satoi ja oon ollut vähän arka hyppäämään nurmella rataesteitä ja vielä, kun satoi. Antonin liikutin aika kevyesti ennen Michan valmennusta.

Tiistaina mulla oli Antonin koulutreenit. Ei mennyt mitenkään ihmeellisesti. Pari kertaa mulla petti hermot ja ei edetty oikein mihinkään. Ja Cashakin sanoi, että hermostumisella ei saa ainakaan mitään hyvää aikaan. Anton kuulemma näytti tosi kivalta, mutta sama tunne ei ollut selkään :D Ja mun keho on kuulemma tosi hyvin, mutta kädet ovat ongelma (edelleen). Ja ihan oikeesti tiistaina ne oli pahemmat kuin pitkään aikaan. Antonilla oli tosi vaikea istua tuona päivänä ja mun kädet hyppi ja pommi edes ja takas. No tästä ei ole kuin suunta parempaan. Jokatapauksessa Anton oli ihan kiva, mut mä en :D

Mulla oli vielä illalla rataeste harjoitukset Michalla. Siinä tuli pari muuttujaa, joten meni hetki ennenkuin pääsin aloittamaan Michalla ja sen takia meni vähän myöhempään. Ei se mitään, en ookkaan pitkään aikaan kuun valaistuksessa hypännyt. Ja harmittaa, kun ei ollut kameraa ja muutenkin oli niin pimeää, ettei kuvia olisi tullut. Koska Micha oli niin kiva! Hyppäsin jotain 105-110cm rataa ja erilaisia linjoja. Mulla oli kokoajan hyvä fiilis ja tunne, että olisin voinut hypätä vaikka isompaakin. Kiva on ollut saada nyt näitä hyviä hyppykokemuksia Michan kanssa. Kaikki puomit pysyivät kannattimillaan koko tunnin. Marcin sanoi, että Micha on niin kiva hevonen ja kysyi uskonko nyt, että mulla on oikeesti kiva hevonen. Oon aina tiennyt, että ongelmat on johtuneet aika pitkälti vaan minusta ja sen takia oon nyt ylpee myös itestäni, että meillä on lähtenyt sujumaan näin hyvin.

Keskiviikko oli ihan vain kevyt päivä molemmille. Menin ilman satulaa ja ravailin ja laukkailin pitkin ohjin.

Tänään menin Michalla koulua Cashan silmän alla ja tein kertaalleen mun kouluradan. Niin meen siis kilpailuihin nyt viikonloppuna ja ne on ihan täällä kotitallilla. Meen yhden luokan isompaa kuin viimeksi. Samaa tasoa kuin hevosten helppo. Niin tosiaan ne koulutreenit meni paremmin mitä viimeksi.

Antonilla hyppäsin rataesteitä. No aloitetaan, vaikka siitä, että tosiaankin en ikinä ole ollut sellaisella estetunnilla kuin tänään. Suurin osa kilpailijoista oli tullut tänään kisapaikalle ja kaikki pörräsivät samaan aikaan kentällä. Siellä taisi pari eri yksityistuntia olla ja sitten sata muuta, jotka vain liikuttivat hevosiaan. Hypättiin paria estettä. Eli ei mitään ihmeellistä, vaan tuntumaa. Aina piti varoa muita ja tehdä miljoona ympyrää, että pääsen lähestymään estettä, sillä siellä oli niin paljon porukkaa ja pari kertaa jouduin ihan huutamaan, että varokaa, koska en olisi voinut kääntää enää pois. (katso kuva :D) Lopuksi hyppäsin jotain 115-120cm okseria ja pystyä. Pari viimeistä kertaa onnistui tosi hyvin hyvässä rytmissä jne.

havainnollistava kuva:D

Meen siis nyt viikonloppuna esteosuuden kisoissa Antonilla. Eli en osallistu kenttäkisoihin Antonin kanssa, mutta voin mennä kilpailuissa pelkän esteosuuden. Oli tarkoitus, että meen hevosten yhden tähden esteet ja yhden luokan siitä alaspäin. Tänään tuli tieto, että se yksi tähti ratsastetaan ekana ja rata on vaikea 115cm, joten turha mun olisi mennä kahta luokkaa, jos se seuraava on pienempi. Päädyin, sitten menemään vain sen yhden pienemmän, jossa rataesteet ovat 105-110cm väliltä. Muuten se 1* olisi mennyt, mutta en viitsi mennä nyt hyppäämään heti sen tasoista rataa, kun en pitkään aikaan ole pelkissä estekisoissa ollut. Marcin sanoi, että se on ihan hyvä päätös.









9 kommenttia:

  1. Ihania kuvia! Pidän sun blogista todella paljon! :))

    VastaaPoista
  2. Mistä noi sun puhelimen kuoret on ostettu? Ihan sairaan makeet! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi on ostettu sellasesta vaateliikkeestä kun Tally Vejl :) Mut täältä http://www.cellz.com/iphone-4/cases.html saa ihan törkeen halvalla kuoria!!Tuolla on niinku kaikkee mitä sun puhelimeen ikinä haluutkaan. Joskus kaua sitten tilasin monta kuorta tuolta kerralla :)

      Poista
    2. Mieletön sivu! Kiitos! :)

      Poista
  3. Löysin blogisi yksi yö ja luin sen heti kauttaaltaan läpi. Kiva blogi! :)
    Voisitkohan tehdä kysymyspostauksen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikeesti! vähän kiva jännä, et joku on oikeesti lukenu mun blogin läpi :o Kiitos paljon :) Ja nostan hattua sulle, kun oot jaksanut ja ollut kiinnostunut! Ja eiköhän se järjesty :)

      Poista
  4. Onko sulla minkä merkkinen turvaliivi ja onko se hyvä? Pitäis itsellekin ostaa rataesteille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on Equipage. Toi on oikeesti tosi vanha sain ton ehkä 4-5 vuotta sitten, mutta se on pysyny tosi hyvässä kunnossa ja on ollu tosi hyvä muutenkin :)

      Poista