sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Kisapostaus

Lauantaina sain nukkua vähän pidempään kuin normaalisti kisaaamuina, sillä mun startti oli vasta joskus 11.24 ja omalla tallilla. Letitin Michan loppuun aamulla ja puunasin sen oikein hienoksi, sillä yleensä mulla ei jää kauheasti aikaa puunailla, kun ennen oli laitettava aina kaksi ponia kuntoon. Mun puunaus meni kuitenkin melkein ihan hukkaan, koska oli satanut koko yön ja kenttä oli ihan lällyä :(

Lähdin verkkaamaan siinä reilu puolituntia ennen mun starttia. Se koko verryttely oli ihan katastofi! En saanut Michaa toimimaan yhtään ja olin itse tosi hermostunut, koska en olisi halunnut mennä radalle sen tuntuisella hevosella.  En oo varmaan ikinä lähtenyt kouluradalle tolla fiiliksellä. Yritin siinä rataa tehdessä vääntää jonkunnäköistä hymyä tuomarille. Se koko rata oli niin tuskaa mennä. Se oli kuulemma näyttänyt ihan hyvältä, vaikka en itse voinut sitä uskoa, koska se miltä musta tuntui siellä radalla oli jotain niin hirveää. Ja koko kilpailuissa kouluosuus ratkaisee eniten ja siksi se on mulle tärkein osuus missä mun täytyy itse onnistua niin hyvin kuin sillä hetkellä pystyn.



Mentiin syömään jotain pientä ennen mun rataesteosuutta. Viralliset tulokset eivät olleet vielä tuleet, mutta äiti kävi kysymässä niitä kansliasta. Ja kertoi mulle sitten, että voitin kouluosuuden tuloksella 70,45% En olisi voinut uskoa sitä yhtään. Siinä vaiheessa mun itku muuttui hymyksi! Luokassa starttasi 44 ratsukkoa ja johdin luokkaa koulun jälkeen.

Lähdin hyvillä mielillä rataesteille mua ei oikeastaan edes jännittänyt paljoa, vaikka starttasinkin nyt isompaa luokkaa mitä vähään aikaan, sillä ne esteet eivät näyttäneet isoilta, koska treeneissä oli mennyt niin hyvin.
Alkurata oli ihan super! Micha oli tosi hyvän tuntuinen. Lähestyin toisiksi viimeistä estettä ja tulin mun mielestä hyvään paikkaan, mutta jotain siinä oli Micha veti liinat kiinni viime hetkellä ja sekunti sen jälkeen makaan keskellä okseria suitset kädessä ja poni vetämässä pukkilaukkaa tallillepäin. Toi tuli ihan yllätyksenä. Meidän kilpailut päättyivät siis tälläkertaa näin. Mua harmittaa tosi paljon, sillä maasto olisi ollut niin kiva.

No ei voi mitään, Marcinkin sanoi, että vaan lisää treeniä ja hyvä tulee. Nyt ensiviikonloppuna olisi taas kisat kotitallilla, mutta en ole oikein varma mitä luokkia siellä on. Kun netissä lukee, että siellä olisi sama luokka mitä menin nyt, mutta en ole varma. Jos on niin haluaisin mennä, koska nyt jäi niin huono fiilis näistä kisoista, mutta pitää jutella ensin valmentajani kanssa mikä olisi hyvä ratkaisu tähän tilanteesen. Jokatapauksessa ensi kerralla paremmin :)







6 kommenttia:

  1. miks myytte michan kun teillä on nyt mennyt niin hyvin sen kanssa?:) ja eikös antonkin lähde, niin jäätkö sitten ilman ponia vai :o :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta hyvin on alkanut sujua, mutta nyt on aika huonot ponimarkkinat, että kannattaa laittaa just ajoissa myyntiin. Ja en ilman ponia jää, sillä hevonen tulee, kun ponit on myyty :)

      Poista
  2. Harmi tuo kömmähdys radalla... :( Mutta onneksi olkoon kouluosuudesta! :) Kivoja kuvia. ;)

    VastaaPoista
  3. nii no näitä sattuu :D Kiitos! :)

    VastaaPoista