lauantai 7. syyskuuta 2013

dididii

Perjantaina ratsastin Michan tosi kevyesti. Lähdin maastoon ilman satulaa oikeastaan vaan kävelemään. No mulla nyt aina sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Tälla kertaa kävelin ihan vaan pitkin ohjin pellon poikki ja yhtäkkiä Micha vetää 180 astetta ympäri ja säikähti todella jotain. Yleensä pysyn kyydissä, jos hevonen tekee jotain tollasta, mutta tälläkertaa olin niin muissa maailmoissa ja tuo tilanne tuli niin nopeasti, että lensin suoraan koko pellon ainoaan kohtaan mikä oli kova ja missä oli hiekkaa. Onneks Micha ei lähteny mihinkään ja kävelin ensimmäisen maastoesteen luo ja kiipesin sen päältä takaisin selkään ja jatkoin matkaa. Onneksi mulla oli huppari päällä, vaikka oli 23 astetta lämmintä. Ilman hupparia olisin vetänyt varmaan käden iha ruhjeille.

Antonilla menin  maastoon laukkailemaan. Oon unohtanut mainita, että täällä on sellainen ihan törkeen iso pelto, joka on tarkoitettu laukkatreenille. Tytöt näytti sen mulle silloin samalla kerralla, kun se heppa potkas mua. Siinä postauksessa oli niin paljon muuta, että toi pelto jäi mainitsematta. Mut joo siis sellainen tosi iso ja arvara pelto. Kävin siellä Antonin kaa laukkaamassa. Anton oli ihan innoissaan ja nautti täysin rinnoin. Annoin sen mennä omaa tahtia enkä pyytänyt eteenpäin tai jarruttanut. 

Keskeltä peltoa otettu kuva :) 



Tänään mulla oli Cashan koulutreenit molemmilla. (Saatan puhua välillä Catesta tai Cashasta niin sama tyyppi siis kyseessä.) Menin ensin Antonilla ja sain sen koulusatulan lainaan ja Casha katsoi sen ja sen mielestä se oli hyvä Antonille. Tykkään ite istua siinä tosi paljon. Tänään oltiin menty jo pieni askel eteenpäin viime kerrasta, mutta töitä on edessä paljon. Tehtiin lähinnä perusjuttuja. Oon tosi kiitollinen, että mulla on kotitallilla oma kouluvalmentaja. Sekä tottakai este- ja maastovalmentaja! Tykkään paljon Cashan tyylistä, koska se on niin tiukka se ei anna mitään anteeksi. Se on niin mun tyylinen, koska oon itse aika tiukka itelleni kouluratsastuksen suhteen. Ja haluan, että asiat sujuu ennenkuin voin lopettaa. Tiedän tottaki ettei täydellisyyttä voi hakea tai edes yrittää, koska siihen on niin pitkä matka. Voin kuitenkin tähdätä siihen, mikä on täydellinen minun tasooni ja taitoihini nähden. 

Michalla ei tänään ollut mikään maailman paras päivä. Ei sujunut sitten yhtään. Casha meni Michan selkään lopulta. Ja sekin teki töitä siellä kyllä tosi paljon ja pitkään. Micha liikku pätkiä niin kivasti ja sain motivaatiota sen kanssa nyt lisää. Haluun itse oppia ratsastamaan yhtä hyvin kuin Casha koulua. Mutta sen eteen pitää tehdä niin paljon työtä ja monta vuotta. En mennyt enää itse selkään sen jälkeen, sillä Micha oli aika poikki ja niin märkä hiestä, että sen kavion poikki kulki hikivana.. :D Otin Michan sen jälkeen ja laitoin suihkuun heti ja menin vielä kävelyttämään. 

Oon ollut aika väsynyt tälläviikolla aina kun tuun kotiin meen suoraan nukkumaan. Tänään heräsin 8 valmennuksiin ja, kun tultiin kotiin 12 aikaan menin taas nukkumaan ja nukuin varmaan viiteen ?:D en mä tiedä mut on vaan ollut tosi voimaton olo. 

Huomenna meen kaupungille kahden tytön kanssa täältä. Toinen on mun luokalta ja toinen on alemmalta luokalta, mut se on suomalainen! Ja se mun luokkalainen on englannista alunperin. Hehe uskaltauduin kysymään sitä mun kanssa kaupungille. En aina ymmärrä kauheen hyvin, mitä se puhuu, koska se puhuu niin sujuvasti ja luonnostaan, että puolet menee ohi. Mut ehkä mä viel joskus opin :D 












4 kommenttia: