tiistai 12. maaliskuuta 2013

Moikka!

Olin sunnuntaina Michalla siellä skaalantarkastusjutussa Muuramessa. Micha ei ole ollut ikinä oikeastaan laiska pohkeelle ja raipan kanssa voin koulua ratsastaa vain harvoin, joten en ottanut kannuksia enkä raippaa edes mukaan Muurameen. Miten voi olla mahdollista, että silloin kun mulla ei ole niitä mukana niin Micha on ihan hirveä tahmea ja hidas pohkeelle ja vielä vieraassa paikassa ? No rata meni kuitenkin ihan suht okei siihen nähden, että se oli tosi tahmea. Mua tuomaroi kymmenen eri tuomaria. Sain päätuomari Osmo Metsälältä vielä suulliset kommentit radan jälkeen. Osmon mielestä Micha liikkuu tosi kauniissa muodossa. Käynti ja keskiaskellajit oli Michan heikoin osa-alue. Prosentteja tuli Osmolta n. 64%. 

Maanantaina sain ratsastaa Antonilla ensimmäisen kerran sairasloman jälkeen. Anton oli ihan innoissaan, kun pääs tekemään töitä. Anton ei yhtään kiukutellut satulan laittoa, vyön kiristystä tms. muutaman ravipätkän otin, mutta muuten ratsastus oli lähinnä kävelyä. 

Michalla menin ilman satulaa. Eilen kävi taas pieni onnettomuus... Laukkasin Michalla ulkokentällä, maneesin ollessa edelleen käyttökiellossa. En tiedä kompastuiko Micha omiin jalkoihinsa, vai kuinka paljon pohjan liukkaudella oli merkitystä, mutta jokatapauksessa Micha kävi polvillaan maassa. tarkastin jalat, joissa ei onneksi ollut mitään haavoja eikä Micha ontunut. 

Torstaina mulla on kavaletti/estetunti, riippuen kentänpohjan tilanteesta.
Lauantaina alkaakin mun kisakausi. Meen Antonilla 90cm ja 100cm, koska näin sairasloman jälkeen on ihan hyvä ottaa pieni luokka verryttelyksi alle ja muutenkin kauden ensimmäiset kisat. Michalla menen vain yhden luokan 80cm, sillä haluan saada edelleen niitä hyviä kokemuksia. 






6 kommenttia:

  1. Ihana uus banneri! Ja ihania kuvia Michasta :)

    VastaaPoista
  2. Moikka! Oon seuraillu tätä sun blogia jonkun aikaa, mutten oo aiemmin kommentoinut mitään :) Oot ihan älyttömän nätti ja sun ponit on syötävän sulosia, sä ratsastat tosi hyvin niitä :) Millä tasolla sä niillä kilpailet, sitä en oikeen vielä ole selville saanut? Ja toi banneri, ah!

    Mullaki on blogi hurrinjaiiriksen.blogspot.com jos jotakuta kiinnostaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon kommentista ja kehuista! :) Oon mun toisella ponilla Michalla kilpaillut PM-tasolla viimekaudella, joka on ponien yhtä tähteä eli vaativaa B:tä. Antonilla on tavoitteena tällä kaudella PM-kilpailut ja ensi kaudella EM-kilpailut, jotka ovat ponien kaksi tähteä eli vaativa A-tasoa. Esteillä olen kilpaillut 115cm ja koulussa helppoa A:ta, mutta tarkoitus on startata seuraavissa koulukisoissa Antonilla vaativaa B:tä :)

      Kävin vilkaisemassa blogiasi, josta tulikin mieleen, että meillä on ollut suomenhevonen joskus Aramarassa ja olen käynyt myös Aramaran tunneilla.
      Eli sun heppa Hurri on mulle tuttu entuudestaan !:)

      Poista