sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Morjees ! 

Lähetään liikkeelle ihan alkuviikosta. Eli maanantaina mulla olisi pitänyt olla Tuomas Jauhiaisen estevalmennus  Antonilla, mutta Tuomas sairaustuikin, joten valmennus peruuntui. 

Tiistaina olin Killerillä ratsastussimulaattorissa, sillä mun äiti oli hommannu sen tänne Jyväskylään. Sain siitä aika paljon irti. Huomasin, että mun vasen jalka on paljon vähemmän hevosessa kiinni kuin oikea. Laukassa pystyin mukautumaan hevosen liikkeeseen kaikista parhaiten. Se ohjaaja sanoi, että istun tosi hyvin ja liikkeen mukana. Simulaattorista tuli esille myös hieman mun vinous. Eli istun vähän vasemmalla, jonka takia mun molemmat ponitkin on vähän vinoja vasempaan kierrokseen. Siitä tulikin nyt mieleen, että oon tosi paljon yrittäny korjata Antonin vinoutta ja se on tuottanut tulosta. Nykyään vasen kierros on jo paljon helpompi ratsastaa kuin ennen ja Anton on paljon suorempi.



Perjantaina meidän maneesi joutui käyttökieltoon, koska sinne pitää asentaa jotkut paloturvallisuussydeemit. Ei tiedetä vielä kauan se on käyttökiellossa, mutta ainakin jonkun aikaa. Kaikki valmennukset joututtiin siirtämään muille talleille. Onneksi meillä on iso ulkokenttä, jonka pohja on myös hyvässä kunnossa.
Perjantaina meillä oli koulussa liikuntapäivä ja meillä oli monia vaihtoehtoja mitä pysty tekemään.
Päätin lähteä Himokselle laskettelemaan.


 Lauantaina mulla oli Suvin estetunti Antonilla. Anton oli ihan into pinkeenä. Me hypättiin ihan pientä ulkokentällä. Tehtiin alkuun yhdellä puomilla ympyrällä pientä työskentelyä ensin ravissa ja sitten laukassa. Meillä oli kolme estettä. Yksi pysty ja yksi sarja. Tehtiin niistä pieni rata.  Saan kuvia varmaan tässä lähiaikoina :)

Tänään olin Erikan kanssa tallilla ja kokeiltiin Michalla hiihtoratsastusta.  Alkuun laitettiin vaan liinat ja ns. ohjasajettiin Michaa ja annettiin sen tottua niihin. Alussa Micha oli ihan pinkeenä ja jännitti liinoja tosi paljon. Mietin hetken tuleeko tästä yhtään mitään. Menin hetken päästä itse selkään ja totuteltiin vielä hetki niin, että mä oon selässä ja erika tulee kävellen perässä. Sit kun Micha vähän rentoutui, niin laitettiin sukset.
Oli kyllä ihan huippua, kun päästiin hiihtoratsastaa, vaikka alku näytti vähän huonolta.
Loppuen lopuksi Micha tykkäsi tosi paljon ja oli ihan innoissaan.


Huomenna pidän vapaapäivän ja meen varmaan pelaa biljardia :) Ens viikko on lomaa mulla ja viikonloppu meneekin Ypäjällä maajoukkueleirillä jälleen!

Viime vklp kuva!

7 kommenttia:

  1. hei, koska alkaa se ruotsalainen ohjelma jossa micha oli ? ainakin muistan että kirjotit siitä ku olit ruotsissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. huomenna ainaki alkaa ponipulmia sarja en muista kanavaa tai aikaa...:)

      Poista
    2. Joo sen ohjelman nimi on Ponnyakuten ja muutama jakso on julkaistu netissä. Vielä ei ole julkaistu sitä jaksoa missä Micha on, mutta linkkaan sen tänne kun se julkaistaan :)

      Poista
  2. Luin tota sun sivua ja tuli mieleen yks kysymys.
    Ootko alottanut vuotta aikasemmin koulun, jos oot
    1998-syntynyt ja oot ysillä?
    Eiks sun pitäs olla kasilla?
    =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon alottanut vuoden aikaisemmin koulun :)

      Poista
  3. Oot nätti:) voiku olis itekki noin nätti... Onks toi sun veli vai kuka?:) minkä ikäne anton on entä micha? B)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ja ei se oo mun veli, se on mun kaveri :) Anton on 13 ja Micha on n. 13 siitä ei oo varmaa tietoa, koska se on ollu ennen villiponi ja otettu kiinni Irlannin nummilta :)

      Poista