perjantai 15. helmikuuta 2013

Moikka !
Mulla oli vähän ongelmia ton videon teon kanssa, joten en oo pystynyt päivittää tällä viikolla. Ja muutenkin oon ollut vähän väsynyt, enkä sitten jaksanut tapella tietokoneen kanssa.. 

Joka tapauksessa viikonloppuna olin Ypäjällä Antonin kanssa. Perjantaina oli tekniikkaharjoituksia rataesteillä. Tehtiin paljon erilaisia harjoituksia. Alkuun mentiin ilman jalustimia puomeja ja kaveletteja. Sen jälkeen tehtiin kolmella esteellä/kavaletilla linjaa, joiden väliin laitettiin eri askelmääriä. Se oli meillä myös kotiläksynä kaikilla. 
Loppuun hypättiin neljän okserin  jumppasarjaa. Lukuunottamatta muutamia pieniä pukkisarjoja, Anton oli koko tunnin tosi kuulolla, mut mun osalta koko valmennus perjantaina meni ihan huonosti. Säädin ja sähläsin kaikkea omaa. En oikeen löytänyt sopivaa rytmiä, hyviä paikkoja ja otin laukkaa ihan liikaa pois. Tuijan mielestä mulla meni hyvin, mutta tällä kertaa oon erimieltä. Mut Antoniin voin olla tyytyväinen se teki kaiken mitä pyysinkin. Illalla meillä oli valmennus- ja kilpailusuunnittelupalaveri. Tosi moni poniratsastaja tähtää PM:iin tänä vuonna, joten jos hyvä onni käy saataisiin tänä vuonnakin joukkue! :)

Lauantaina mulla oli heti aamulla 8.00 maastoestevalmennus Haimi-hallissa. Maastoesteet meni taas ihan superhyvin! Ihan eritavalla miten perjantaina rataesteillä. Oikeastaan kaikki ponit meni kuin junassa jokaisen esteen. Kellään ei tullut kieltoja eikä mitään isompia ongelmia. Maastoesteet ei ollut mitään kummoisen kokoisia, mutta oli kiva kuitenkin päästä niitä hyppäämään.
Päivällä meillä oli jumppatunti, jonka jälkeen ei ollut enään mitään pakollista ohjelmaa. Kävin seuraamassa Sepon valmennuksia toisessa hallissa. Seppo oli tuuraamassa Piiaa tän leirin, koska Piia on äitiyslomalla.

Sunnuntaina meillä oli vielä koulua. En saanut oikeen sellasta hyvää fiilistä sunnuntaina ja koko koulutunti meni vähän huonosti. Muutamia pieniä hyviä pätkiä oli. Taas tuli esille, kuinka vino Anton on. Ympyrällä sen takajalat menee eri uraa kuin etujalat varsinkin vasemmassa kierroksessa. Selkään en sitä niinkään tunne. Oon yrittäny ratsastaa tosi paljon Antonia suoremmaksi, mutta siitä pitäisi olla koko ajan joku sanomassa. Anton on vielä vähän liian matalassa peräänannossa, joten sitä pitäisi myös työstää paljon. 
Tuija sanoi kyllä, että se on mennyt paljon eteenpäin, mutta mua ehkä harmittaa vähän se, kun oon tehnyt sen kaa niin paljon työtä ettei se tullut esille kokonaan nyt valmennuksessa. Mutta anyway viikonloppuun oon  ihan tyytyväinen, koska kaikki ongelmat mitä mulla on nyt Antonin kanssa niin on lähinnä sellaista hienosäätöä. 


Ainiin mun synntärilahja oli se hampaiden valkaisu. Äiti oli soittanu mun hammaslääkärille, niin se sano, ettei mielellään tekisi sitä mulle, koska mun hampaat on jotenkin sen tyyppiset etten kestäisi olla siinä kun sitä laitetaan. Ja teini-ikäisillä jotkut hammaskanavat on vielä auki, että se sattuisi tosi paljon.
Käytiin ostamassa samalla kun Ypäjällä oltiin niin mulle synttärilahja, kun se valkaisu ei onnistunut.
Sain elämäni ensimmäiset Animon ratsastushousut, Tattinin hanskat ja HV-polo pitkän toppatakin. Tykkään noista ihan älyttömästi! 



Keskiviikkona mulla oli Michan kanssa Sanna Backlundin estevalmennus. En mennyt Antonilla, koska olin sen kanssa siellä maajoukkueleirillä.
Hyppäsin Michan kanssa vähän pienempää rataa ja Micha oli tosi kivalla tuulella! Se oli ihan innoissaan esteillä ja imi jokaista kohti. tehtiin lähinnä rataharjoituksia, muutamia linjoja otettiin alkuun, jotka toistuivat myös radalla. Hyvä maku jäi keskiviikosta suuhun.

Toiveena oli, että teen aikataulupostauksen, siitä miten aikani riittää kavereihin, kouluun ja hevosiin. Joten teen nyt tästä viikosta tähän loppuun tän viikon ohjelman:

Maanantai: 
6.00 Herätys
7.00 Bussiin, matkan käytän aina läksyjen tekoon.
8-14 Koulua
 n.14.45-16.15 Hevoset, ratsastin vain Antonilla, koska Micha sai vapaapäivän.
16.30-22.00 Kaverit
22.-23.00 Iltatoimet 
Tiistai:
8-14 Koulua
14.30-16.00 Michan ratsastus, Antonilla vapaapäivä. 
17.-22.00 Kaverit 
22.-23.00 Iltatoimet
Keskiviikko: 
8.55-14.00 Koulua
17.-21.00 Hevoset+Sannan valmennus
Torstai:
8.00-14.00 Koulua
16.00-19.00 Hevoset
19-> Iltatoimet ja olin tosi väsynyt, joten otin pienet iltaunet
Perjantai:
8.00-14.00 Koulua
16.00-18.30 Hevoset
19.00-21.00 Kouluhommia+blogin päivitys

Äiti yleensä auttaa laittamaan joko toisen kuntoon tai ottaa toisen pois :)




3 kommenttia:

  1. yhyy miten pärjäsit ilman mua majussa :(:(

    VastaaPoista
  2. kylläpäs saat aina kalliita lahjoja :)

    VastaaPoista
  3. Mikä biisi tossa videolla soi?:3

    VastaaPoista