sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Perjantaina olin aluekenttävalmennuksessa Michalla. Ennen valmennusta tuuppasin Antonilla koulua. Voin kertoa, että en muista päivää milloin Anton olisi ollut viimeksi niin hirveä ratsastaa. En saanut ratsastettua ponia yhtään läpi. Mua ärsyttää niin paljon, että jouduin jättämään kesken ratsastuksen, koska en olisi kerennyt muuten valmennukseen Michalla. En tykkää yhtään jättää kesken asioita, koska en halua antaa hevoselle sitä käsitystä, että jos käyttäytyy huonosti niin ei tarvitse tehdä töitä. Jokatapauksessa mun oli pakko mennä vaihtamaan ponia.

Micha meni ihan okei, tehtiin puomiharjoituksia, jossa oli mukana pari pientä estettä. Lauantaina  meillä oli teoriaa, jossa käytiin läpi kilpailusuunnitelma. Ehdin esittää vain omani, jonka jälkeen jouduin lähteä, koska mun oli pakko mennä ratsastamaan Anton ennen valmennusta. Mun tän kauden päätavote on PM:t ja jos kausi menee hyvin niin lähtisin Ranskaan, jossa menisin CCIP* eli kansainvälisen ponien pitkän yhdentähden. Tarkoituksena olisi hakea kvaalia EM-kilpailuihin, joka on mun viimeisen ponivuoden päätavoite. Ranskaan en lähde, jos tuntuu vähänkin epävarmalta. Kaikki on vähän kiinni miten kilpailukausi lähtee sujumaan.

Jokatapauksessa lauantaina Anton oli jo paljon parempi. Yritin tehdä asiat mahdollisimman pehmeästi ja mukavasti. Ratsastin ponin aika eteenalas joka askellajissa. Olen tyytyväinen Antoniin, koska ehdin jo hetken aikaa miettiä vakavasti mitä teen tän kouluratsastuksen kanssa.

Michan kanssa hypättiin rataa. Ensimmäinen rata meni aika hyvin, esteet olivat tosi pieniä 70-80cm. Halusin hypätä toisen radan samankokoisena, koska halusin säilyttää hyvän fiiliksen Michan kanssa. Rupesin itse säätämään ja häsläämään ihan sairaasti. Joten koko rata meni ihan huonosti. Michan kanssa en hyppää treeneissä yhtään tosta isompaa. Michan kanssa aloitan luultavasti kilpailukauden harrasteesta tai tuttarista ja etenen sitä mukaan miltä tuntuu. Haluan hyviä ratoja alle en mitään muuta. Joskus on vaan aloitettava ihan alusta. Ratsastus on kuitenkin hevosen ja ratsastajan välistä yhteistyötä.

Lauantaina valmennuken jälkeen mun muutama kaveri Kalle, Eemeli, Elias, Maiju ja Erika tuli meille viettää iltaa. Värjättiin Maijun hiukset, katottiin leffa Bad Teacher oli muuten hullun hauska ja kaikkee perus.
Erika jäi meille yöksi.



Tänään olin Antonilla maastossa laukkailemassa ja Michalla menin maneesissa ilman satulaa.

Nyt kun mulla ei oo mitään kivaa kuvamateriaalia tähän postaukseen, niin aattelin lisätä kuvia viime vuoden varrelta:





















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti