keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Moikka!

Olin siis viikonlopun Lapinlahdella Anna Hassön treeneissä. Äitini oli siis siellä aluepäivillä, joten Pia vei mut sinne. Sinne meno oli kyllä yhtä arpapeliä... Mentiin navigaattorin avulla sinne, koska Pia ei siellä ollut ennen käynyt. Navigaattori ohjasi meidät jollekin pikkutielle, joka oli juuri ja juuri yhtä leveä kuin auto, eikä tietä ollut hetkeen aurattu ja siellä oli liikkunut vain moottorikelkkoja. Voitte vaan kuvitella 15km sitä pikkutietä. Siellä ei paljoa takaisin käännytty. Päästiin hengissä perille, ihme kyllä.




Purettiin tavarat ja aloin saman tien laittaa Michalle estekamoja päälle. Hypättiin pientä rataa ja erinlaisia sarjoja. Pari stoppia Micha otti alkuun, koska toin sen niin huonoon etäisyyteen ja jätin sen yksin. Hyppäsin Michan kanssa alle metristä. Pari viimeistä rataa meni tosi hyvin ja Micha oli ihan intoa täynnä. Muutama maastoestekkin oli mukana.

Antonilla menin lauantaina koulua. Meni tosi hyvin! tehtiin avoja, väistöjä, suoralla linjalla pysähdyksiä ja peruutuksia. Tehtiin myös laukka-seis harjoitusta. Anna tietää, että Anton osaa tehdä hyvät vaidot niin mä en harjoitellut muitten mukana laukanvaihtoja, koska mun ohjelmissa niitä ei ole. Tein siis vastalaukkaharjoituksia sillävälin, kun muut tekivät vaihtoja. Loppuun tehtiin vielä keskiraveja. Loppua kohti parani koko ajan. Anna sano, että oon mennyt Antonilla taas eteenpäin ja ,että Antonilla on paljon hyväntuulisempi ilme, mitä ennen.

Sunnuntaina hyppäsin ensin aamusta Antonilla. Oli kyllä niin mahtava fiilis sen tunnin jälkeen, että en muuta voi sanoa. Hypättii paljon erinlaisia maastoesteitä. Mukana oli muutama hevosten 2* este, jota pääsin taas hyppäämään. Yhtäkään stoppia ei tullut, eikä yhtäkään epävarmaa hyppyä. Muutaman kerran mun oli pakko kääntää pois kun oli niin tiukka linja, eikä poni ollut yhtään enään lapasessa. Ainut ongelma oli se, että loppuradasta Anton lähti vähän käsistä, mutta muuten kaikki suju niin hyvin! Ootan niin paljon tulevaa kisakautta Antonin kanssa, koska meillä on nyt niin hyvä yhteistyö koulussa ja esteillä!

Michalla menin myöhemmin sunnuntaina koulua. Ja täytyy sanoa, että silläkin meni tosi hyvin. Michan ravi ja muoto on kuulemma kehittynyt paljon. Ja sain muutamia vinkkejä millä saan sitä kehitettyä entisestään.
Ja asiasta kolmanteen, Anna valmensi mua koko viikonlopun oikeastaan vaan englanniksi. Ymmärsin lähes jokaisen asian, mitä se mulle sano. Mulle on englanti ollu aina tosi vaikeeta ja oon nii tyytyväinen siihen, että kerranki ymmärsin sitä kieltä :D

Pidin eilen muute vapaapäivän ja kävin shoppailemassa, syömässä ja yks mun hyvä kaveri tuli meille viel illalla! Oon säästelly joulusta ja mun synttäreistä hullusti,  oli nii kiva mennä shoppailee ku kerranki mulla oli rahaa xd Ostin 6 eri paitaa ja yhet ihanat oranssit farkut :)



Meen viikonloppuna luultavasti mun kaverille Erikalle yöks ja sunnuntaina mulla on Nisse Stenforssin valmennus kotitallilla. Nisse on siis henkilö, joka opetti mut ratsastamaan pienenä :)


4 kommenttia:

  1. mistä ostit noi farkut? :)

    VastaaPoista
  2. oot varmaan hullun hyvä kielissä !!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jaa, englanti on ollu mulle aina tosi vaikeeta ja on edelleen. Ruotsi menee jotenkin, en kyllä osais yhtään jossen kesää olisi ollut ruotsissa.

      Poista