keskiviikko 9. tammikuuta 2013

Heippa hei!

Mun piti päivittää maajoukkueleiripostaus jo heti maanantaina, mutta juuri kun olin saanut tehtyä vaivalla videon valmiiksi, niin painoin vaan raksia ja kuinka ollakaan koko video hävisi.  Eikä mulla ollut enää sinä iltana aikaa tehdä videota uudelleen, joten tein sen tänään uudelleen nopeasti.
        No joka tapauksessa olin perjantaista sunnuntaihin Ypäjällä maajoukkueleirillä. Lähdimme perjantaiaamuna ajamaan Ypäjälle. Perjantaina oli koulua. Ei mennyt yhtään hyvin. Anton oli aika vahva suusta, jolloin jäin vaan suuhun roikkumaan, vaikka olisi pitänyt ratsastaa pohkeella pehmeäksi. Menimme ilman jalustimia koko valmennuksen. Tuija sanoi, että se meni sen näkökulmasta ihan hyvin, mutta mä oon ihan erimieltä. Tai no en oikeastaan voi sanoa, että meni ihan puuta päin, koska ei se ollut mikään katastrofi. Musta on tullut tosi kriittinen varsinkin koulun suhteen, sillä oon saanut Antonin niin hyväksi Stellan kanssa ja haen sitä fiilistä joka kerta. Perjantaina en oikeen saanut hyvää otetta ratsastukseen. 
        Heti ratsastuksen perään mulla oli kuntotestit. Lihaskuntotesteistä sain todella hyviä tuloksia, kaikista muista paitsi venyvyydestä. Oon niin jäykkä että huhhu. Jäin jumppatunnin jälkeen lähes tunniksi liikuntaohjaajan kanssa kahestaan. Katsottiin mm. mun lonkka ja sain eri venytysohjeita. Jos en ole ensi kerralla paremmassa kunnossa, tulee selkäsauna !:D 
        Lauantaina me työskenneltiin puomeilla, kavaleteilla ja pienillä esteillä. Lauantaikaan ei mennyt ihan putkeen, mutta oli paljon parempi kuin perjantaina. Positiivista oli se, että pystyin jäädä hienosäätämään pieniä asioita ilman, että Anton suuttuu siitä ja menettää hermonsa. Yleensä, jos jään hinkkaamaan jotain asiaa ja Anton ei siedä sitä, niin sen jälkeen ei tule yhtään mitään. Tehtiin mm. kahden puomin 17m etäisyydellä eri askelmääriä laukassa. Niissä onnistuimme hyvin. Heikommin meni oikeaan kierrokseen ravipuomit, joissa toinenpää oli nostettuna ylös. Mun oli vaikee saada hyvä rytmi puomeille. Vasempaan onnistui vähän paremmin.
       Sunnuntaina teimme rataharjoitusta. Mulla meni omasta mielestä tosi hyvin, vaikka  rata oli  vain 90-100cm, mutta toisaalta tässä vaiheessa harjoituskautta ei olekkaan tarkoitus hypätä maksimikorkeutta. Sain esteillä tosi hyvän fiiliksen ja kontaktin Antonin kanssa. Tuijakin sanoi, että se vaan paranee koko ajan ja toivotaan, että Anton pysyy jatkossakin yhtä yhteistyöhaluisena mitä oli tällä leirillä.
        Vähän harmittaa, kun maastoesteitä ei päässyt hyppäämään ollenkaan, mutta ensi leirillä on luultavasti kaksi päivää koulua ja viimeisenä maastoesteitä. Kotiläksyksi sain sen minkä arvasinkin, eli suoruus suoruus ja suoruus. Nyt otan oikein kunnon työn alle Antonin suoruuden, koska se vaikuttaa kaikkeen mun ratsastuksessa. Harvoinhan hevoset ovat täysin suoria, mutta sitä voi aina parantaa. Toinen kotiläksy oli harjoituspäiväkirjan pitäminen, joka tuli kaikille. Ensi leirillä palautetaan harjoituspäiväkirja ja Tuija tsekkaa sen kaikilta. Käydään myös tarkemmin läpi kilpailusuunnitelmat. 


     

Tänään mulla oli Suvin puomi/kavalettitunnit molemmilla poneilla. Anton oli ihan super alkuverkasta asti. Sain tosi hyvän tuntuman jo alkuverkassa, eikä Anton ollut yhtään vahva suusta. Tehtiin hyviä erinlaisia harjoituksia puomeilla ja kavaleteilla. 
Michan kanssa molemmilla oli hauskaa. Se vei mua kuin märkää rättiä. Loppuun sain onneksi jo vähän tuntumaa ja Michan hallintaan omilla avuilla.

Perjantaina ja lauantaina mulla on aluekenttävalmennus, johon meen vain Michalla. Lauantaina Erika tulee meille yöksi ja vietetään mun synttäreitä.
Mulla oli taas niin paljon asiaa, että puolet jäi kertomatta, mutta yritän postata taas mahdollisimman pian.


3 kommenttia:

  1. Hienolta näyttää teidän meno täs videolla :) Olipa muuten kiva kuulla Tuijan ääntä :) , ja varsinkin tosi kiva kun valmennusvideossa on äänet päällä!

    Ps. otatko sanavahvistuksen pois bloggerin asetuksista? Kommentoiminen on sit helpompaa :)

    VastaaPoista
  2. Sulle on muuten haaste mun blogissa!

    VastaaPoista