torstai 29. marraskuuta 2012




Moikka! Olin perjantain ja lauantain kenttämaajoukkuekatsastuksissa Ypäjällä nyt kuitenkin, vaikken ollutkaan hakenut maajoukkueeseen.  Lähdettiin ajamaan perjantaiaamusta kohti Ypäjää Antonin kanssa.

Perjantai oli koulukatsastuspäivä. Alkuun meidän piti esittää noin puolisen tuntia kaikkia liikkeitä ynnämuuta mitä poneistamme irtoaa. Anton ei tuntunut mitenkään älyttömän hyvältä, muttei kyllä huonoltakaan. Tein vasta- sekä myötälaukkoja, väistöjä, keskiaskellajeja ja laukassa myös hieman kokoamisia. Piian mielestä mulla nykyään paljon enemmän työkaluja Antonin kanssa, joka on kyllä totta. Anton olisi voinut liikkua vähän korkeammassa muodossa.

Illalla rakennettiin lauantain rata yhdessä. Radasta tuli mun mielestä tosi mukava näköinen.

Lauantaina oli esteet. Radalla oli ensin normaalit rataesteet, jonka jälkeen maastoesteet. Rataesteet olivat n. metrin pintaan ja maastoesteet harraste-tuttari tasoa sekä mukana oli myös feikkicoffin. Anton oli ihan super estepäivänä. Ensin verkattiin kahdella esteellä, jonka jälkeen tehtiin koko rata. Rata meni muuten super, mutta maastoesteille lähdin tuuppaamaan vähän liikaa, joten jouduin tulemaan maastoesteet uudelleen.

Neljä ponia valittiin maajoukkueeseen Talent-ryhmään johon kuuluu minun lisäksi Johanna Pohjonen, Veera Valjakka sekä Neea Karvinen. Tuija Rosenqvist, ponien nykyinen maajoukkuevalmentaja  sanoi, että Antonin kanssa mun yhteistyö on varmemman ja sujuvamman näköistä kuin Michan kanssa. Tuija ei ollut siis aikaisemmin nähnyt Antonia. Piia oli kanssa positiivisella mielellä Antonin ja mun kehitykseen.

Tiistaina pidin vapaapäivän ja kävin ostamassa jonkunlaista päällepantavaa koulumme tanssiaisiin. Meillä on koulussa ensi viikon torstaina itsenäisyyspäivän tanssiaiset. Löysin mielestäni ihan ookoo hienon mekon Spiritstoresta edullisesti. Tässä kuvat mekosta. Alle laitoin sellasen kimalle bandeaun, koska se olisi ollut muuten tosi avoin.




Tällä viikolla oon ratsastanut koulua molemmilla. Anton on edelleen ihan huippukiva ratsastaa koulua kun ollaan saatu niin hyvä yhteistyö päälle. Micha on taas ollut vähän pinkeä ja energinen tän viikon. Tänään sain Michan rentoutumaan ja pehmeäksi suusta, mutta muuten tää viikko on ollut ihan hirveä Michan kanssa. Se vaan juoksee alta karkuun ja on ihan jännittynyt. Voi olla, että se johtuu siitä, kun Michalla on ollut selkä vähän kipeä.

Loppuun  vielä, että sain Ainolta haasteen. Oon niin laiska, etten haasta ketään. :D


Challenge!


Säännöt:

  • Vastaa kaikkiin kysymyksiin (10)
  • Haasta neljä blogia
Sain tämän haasteen Ainolta, kiitos siitä.

Haastan: 
  • kaikki ketkä haluu tehdä tän
Kysymykset, joihin myös haastettujen pitää vastata:

1. Miksi aloitit blogin pitämisen?
Innostus blogin kirjoittamiseen lähti siitä, kun moni pyysi mua aloittaa blogin pitämisen. Siitä se sitten lähti ja huomasin, että moni lukee blogiani ja on kiinnostunut hevoselämästi ja siitä lähtien oon pitänyt blogia.
 2. Oletko kilpaillut / millä tasolla kilpailet?
Kilpailen pääosin kenttää, mutta sillontällöin eksyn myös koulu- ja rataestekilpauluihinkin. Kentässä olen kilpaillut viime kaudella ponien 1* kansainvälisessä kilpailussa. Koulussa helppo A tasolla, mutta lähiaikoina starttaan varmasti ensimmäisen vaativan B:n.  Esteissä tällä hetkellä 110-115cm.


 

3. Kuinka kauan olet ratsastanut?
n. 5-vuotiaana aloitin ratsastuksen, eli noin 9½ vuotta.
4. Koulu vai esteet? Perustele.
hmmm, tosi vaikea valita! kenttä tietysti ;). Eivaan jos olisi ihan pakko valita rataesteiden ja koulun välillä, valitsisin varmaan kouluratsastuksen tai ehkä menisin molempia, kuka tietää.

5. Valmennus vai kilpailu? Perustele.
Kilpailu! Oon niin henkeen ja vereen kilparatsastaja. Ajatuskin siitä, etten kilpailisi pelottaa minua. Mutta tottakai tykkään valmentautua, eihän sitä muuten kehittyisi.
6. Poni vai hevonen? Perustele.
Tääkin on tosi hankala. Ponivuodet ovat ehdottomasti parhaita mitä tiedän, mutta joskus on aika siirtyä hevosiin jos haluaa toteuttaa unelmiaan. Varmaan loppupeleissä hevonen, mutta ponivuosina ehdottomasti poni!
7. Onko sinulla hoito-, vuokra- tai omaa hevosta?Kaksi omaa ponia tällä hetkellä. Ensimmäinen hevonen tuli perheeseemme kun olin 8-vuotias. Sen jälkeen meillä on ollut sen varsa, sekä minulla poni jolla aloitin kilpailu-urani. Muita hevosia on ollut perheemme omistuksessa kyllä, muttei sellaisia millä itse olen ratsastellut.
8. Oletko hypännyt maastoeteitä? Mikä niissä kiehtoo?


Tottakai, lajini kun kenttäratsatsastus on.  Maastoesteet on parasta mitä tiedän. Niistä tulee niin iloiseksi sekä kaipaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Maastoesteistä saa sopivasti adrenaliinia mun elämään. 










9. Lempi hevosrotusi?
Ehdottomasti täykkäri!

10. Korkein hyppäämäsi este?
135 cm Antonin kanssa. 


1 kommentti: