tiistai 2. lokakuuta 2012

Pikapostaus viikonlopusta!

Nyt tulee pikapostaus, koska mulla on tällä viikolla 4 koetta, englanti, ruotsi, äidinkieli ja kemia. Ja mu  täytyy lukea. Mutta siis, lauantaina lähdettiin aamulla aikaseen ajamaan kohti Lapinlahtea.

 Ensimmäinen valmennus mulla oli Michalla kouluvalmannus kello 12. Alkuun meni tosi hyvin. Teimme ympyrällä sellaista harjoitusta, jossa oli tarkoituksena saada ulkotakajalkaa kohti ympyrän keskustaa, joka edesauttaa takajalkojen aktiivisuutta. Teimme myös erinlaisia taivutuksia ympyrällä, kuten etuosaa ympyräuran sisäpuolelle ja vastaavasti takaosaa sisälle. Siirryttiin puomityöskentelyyn. Micha oli ihan innoissaan puomeista eikä meinannut pysyä mun hallinnassa ollenkaan.  Puomeilla teimme ainakin s-linjaa ynnämuuta yhtä mukavaa.

Antonilla mulla oli estevalmennus. Alkuun teimme vähän puomityöskentelyä, jotta saisimme takajalat mahdollisimman hyvin alle. Hypättiin mutamaa erinlaista rataa, jos oikein muistan. Meinaa muisti pätkiä välillä :D

Illalla lähdettiin lähes koko valmennusporukka Lapinlahdelle syömään. Tilasin lehtipihvinn ja sellasen Coca Cola- jäähilejuoman. Illan aikana juteltiin niitä näitä.

Sunnuntaina päivä alkoi Michan estevalmennuksella. Hypättiin ensin rata vähän pienempänä ja sitten vähän isompana + muutama lopputehtävä. Michan kanssa hyppäsin 90cm radan. Micha oli aivan super! Poni oli niin intoa täynnä kuin voi vaan olla. Toin Michan kerran todella huonosti sarjalle ja mulla oli tunne, että Micha kieltää, mutta pelastikin mut ensinmäistä kertaa pitkään aikaan. En ollut varautunut siihen, että Micha pelastaisi minut, joten jäin todella jälkeen hypystä. Tiesin etten voi hypätä näin sarjan b-osaa ja sain jollain ihmeen kaupalla käännettyä Michan pois b-osasta. Takerruin Michan kaulaan kiinni, koska en uskaltanu katsoa mitä tapahtuu. Mennäänkö esteen sekaan vai ei ?:D Micha hoiti homman kotiin ja pelasti meidät kumoon menolta. Oon tosi tyytyväinen Michaan, koska se ei ole pelastanut mua pitkiin aikoihin. Tää tarkoittaa vissiin sitä, että meillä alkaa vihdoin jo yhteinen luottamus kasvamaan.

Illemmasta mulla oli vielä vuorossa Antonin kouluvalmennus. Alkuun meni ihan okei. Sitten Antonilla palo kiinni kokonaan. Anton rupesi laukassa jälleen kerran vähän keulimaan. Anton rupesi hyppimään tilanteissakin, jossa en tehnyt edes mitään. Loppuen lopuksi mulla meni hermot Antonin  kanssa. Se vaan hyppi ja hyppi. Muutamien yrityksien jälkeen pystyin työskentelemään Antonin kanssa ilman, että kumpikaa hermostuu. Juttelimme Annan kanssa Antonin keulimisesta. Kysyin neuvoa esimerkiksi siihen, kun Anton saattaa yhtäkkiä esim. maastoillessa pysähtyä, ja kun pyydän Antonia taas liikkeelee niin se keulii. Sain todella hyvän vinkin siihen. Ensin mun pitää näyttää raippaa molemmille puolille ja ns. muistuttaa sitä, että mulla on sellainenkin, mutta en saa koskea Antoniin raipalla. Sen jälkeen alan menemään eteenpäin sik-sak-kuviota, etten menekkään suoraan eteenpäin vaan huijaan Antonia. Anton tykkää olla takajaloillaan ja se on hyvin orimainen piirre Antonilla. Aina kun poni pääsee takajaloilleen, se on kiitos Antonille , joka tarkoittaa hänen voittoaan. Anna sanoi, että Antonin voi voittaa vaan olemalla häntä fiksumpi, koska Anton on niin fiksu, ettei siihen auta mikään muu. Toivottavasti osaan jatkossa olla viisampi kuin Anton ja ehkäistä tulevia keulimisia.

En saanut Lapinlahden valmennuksista kuvia, koska maneesi oli niin pimeä ettei siellä saanut otettua kuvia.



Tänään kävin koulun jälkeen ostamassa itselleni farkut, koska oon hävittänyt ne mun aika uudet Ruotsista ostamat farkkuni :(. Tällaset tuli mukaan:

Huomenna mulla on Stella Hagestamin kouluvalmennukset Korpilahdella. Toivittavasti pääsen päivittämään ennen  kuin lähden Ypäjälle alueidenvälisiin joukkuemestaruuksiin. Kattoo nyt miten saan luettua kokeisiin.


3 kommenttia: