torstai 4. lokakuuta 2012

Kouluratsastusta ja iloisia ilmeitä

Eli siis mulla oli eilen Stella Hagelstamin kouluvalmennus Korpilahdella. Se oli aivan mahtava! Opin niin paljon uutta hetkessä. Siitä on tosi kauan, kun viimeksi pääsin Stellan valmennukseen. Ratsastin valmennuksen alkuun Antonia hetken, jonka jälkeen Stella kysyi haluaisinko hänen ratsastavan Antonia vähän.  No tottakai halusin. Stella ratsasti Antonia jonkun aikaa. Stella sanoi, että Antonin satula on sen mallinen, että heittää ratsastajaa vähän etukenoon ja ratsastaja joutuu laittamaan keskivartalon todella töihin, johon menee vain turhaa energiaa. Muutenkin Antonin liikkeisiin ei ole maailman helpoin mukautua. Onneksi en ole ainoa, jonka mielestä Antonilla on tuskaa istua harjoitusravissa.

Stellan jälkeen Anton oli niin super. Se on niin hieno tunne mennä oikeesti ammattilaisen jäljiltä itse selkään. Muutaman kerran nousi pystyyn, koska Antonilla meni hermo koottuun laukkaan. En hermostunut vaan jatkoin tehtävää normaalisti. Sain tosi hyviä vinkkejä ennaltaehkäisemään keulimista. Tunsin jo aijoissa, kun Anton oli nousemanssa pystyyn, joten käänsin nopeasti toisesta ohjasta sen niin pienelle voltille kuin mahdollista ja tein sen olo mahdollisimman epämukavasti. Sen jälkeen Anton ei keulinut kertaakaan. Olen saanut tosi paljon työkaluja Antonin  ratsastamiseen.
Sain todella paljon valmennuksesta irti.

Tänään mulla oli kotivalmmennukset molemmilla. Kouluvalmennus tietty. Tänään Anton oli tosi hyvä eilisen jäljiltä. Tehtiin voltteja, siirtymisiä, keskiaskellajeja, väistöjä ym. Kaikki sujui ongelmitta.
Michalla menin Antonin jälkeen ja tehtiin aika lailla samoja harjoituksia. Alkuun Micha oli vähän villi, mutta sain sen tosi hyväksi loppua kohden. Micha jopa alkoi venyttämään askelta reilusti.

Oon tosi paljon itse miettinyt mun omaa istuntaa, koska tiedän olevani vino. Varsinkin vasempaan kierrokseen oon ollut ihan vinossa ja mun on ollut tosi vaikea ratsastaa. Joka ikinen päivä oon keskittynyt istumaan suorassa. Tänään sain kuulla, että mun istunta on parantunut aivan valtavasti. Oon tällä kertaa tyytyväinen ponien lisäksi myös itseeni.

Huomenna olisi herätys 4.30 ja lähtö kohti Ypäjää. Menen perjantaina verryttelyluokan molemmilla, jonkun A-ohjelman (helppo A:2 ?) :D Ja lauantaina taas sen alueidenvälisen mestaruusluokan Antonilla, eli joku helppo B.

Nyt yritän vähän panostaa tätä blogiakin, kun oon tosta koeviikosta selviytynyt hengissä. Eli viikonlopusta lupaan laittaa tänne kaikkia kivoja kuvia :).

Kesä 2011

2 kommenttia:

  1. Anton liikku tänään kyllä tosi hienosti :) Tsemppiä Ypikselle!

    VastaaPoista
  2. Käyppäs kurkkaa mun blogia, siellä on sulle "haaste" :)

    VastaaPoista