tiistai 11. syyskuuta 2012

Tuomas Jauhiaisen estevalmennus

Eilen olin kokeilemassa minulle täysin uutta estevalmentaja Tuomas Jauhiaista. Menin ensin katsomaan vähän muiden ryhmiä, jotta sain vähän kuvaa siitä, millainen Tuomas on valmentajana, millaisia tehtäviä yms.

Menin ensin Michalla. Kerroin Tuomakselle minusta ja Michasta, sekä meidän ongelmista. Estetreenit sujuivat tosi hyvin! Yksi kielto tuli, mutta se oli niin mun virhe kuin mahdollista. Sain myös kivan vinkin siihen, jos Micha kieltää ja se on minun vika. Eli silloin voin ratsastaa vähän napakammin, mutta en kuitenkaan rankaise hevosta. Se antaa hevoselle viestin, että olisi sekin voinut hypätä, vaikka ratsastaja tekikin virheen.
Viimeinen rata varsinkin oli aivan super! Muutama este oli jopa metrissä, ja se on mulle ja Michalle tosi hyvä saavutus jos taas verrataan kesään ja siihen kuinka Micha kielsi 50cm.

Antonilla meni tosi hyvin myös, hyppäsin 100-120cm rataa. Päätin valmennuksen jälkeen, että starttaan Antonilla viikonlopun estekisoissa 110 AM5 ja sen ponien henk.koht.mestaruus luokan.

Mutta asiasta tennikseen, me tehtiin valmennuksessa tosi paljon kaarre ja kontrollitehtäviä. Loppuun myös rataa samalla idealla.

Pidin Tuomksen tyylistä valmentaa todella paljon, ja tulen jatkossa menemään kaikkiin mahdollisiin hänen valmennuksiinsa. Tuomas kehui mun ratsastustyyliä ja kylmäpäisyyttä. Tykkäsin myös siitä, että Tuomas kertoo asiat tarkasti ja ilmaisee mielipiteensä, eikä sano vain yhtä sanaa.

Tänään olin maastokävelyllä molempien ponien kanssa, ja huomenna olisi kouluvalmennukset.

Michasta muutama kuva valmennuksessa. (Antonista ei tullut hyppykuvia, koska kuvaajan täytyi vahtia yhtä hevosta, ettei tule ulos kopista) Kiitos kuvista Anniinalle! + muutama kuva musta tänäää (sori oli pakko laittaa) :D







2 kommenttia:

  1. Näin sut tänään Michan kanssa kävelemässä. Se on hienon näkönen poni! (:

    VastaaPoista