lauantai 15. syyskuuta 2012

Niinisalon reissu!

Eli otsikosta voikin jo päätellä, että seuraava postaus kertoo maastotreeneistä Niinisalossa! Joo keskiviikkona Ilona tuli meille yöksi, koska aamulla oli lähtö kohti Niinisalon erämetsää. Torstaiaamuna  käytiin hakemassa ystäväni Aino, joka lähti Niinisaloon mukaan myös. Pakattiin ponit kyytiin siis Micha, Anton ja Ilonan poni Wate. Siis en mennyt kouluun torstaina. Mun oli tarkotus mennä aamusta vaan liikuntatunneille kouluun, mut mun luokanvalvoja sano, että ei mun tarvii tulla :--D

No kuitenkin perillä mulla oli eka Kalle Nykäsen maastovalmennus med Micha. Alkuun meni ihan jees, tosin vartiotorniesteelle mentiin sekaan kerran, mutta muuten ihan okei. Siihen asti kunnes.. tuli nuolenkärkieste, joka oli hieman hankalassa paikkaa ja ilman johteita. Micha meni ohi ja kielsi ja kielsi. Seuraavaksi mun piti tulla jonkun perässä, että sain vetoapua. niin siitä vaan kaikki melkein mun ryhmässä olevat sujahti ohi tai kielsi. Se este oli mukamas pelottava kaikille :D Loppuen lopuksi kaikki saatiin yli tästä esteestä. Olin hieman suuttunut Michalle, koska se vaan kielsi ja kielsi.

 Viimeiselle ihan vain tuttarikokoiselle esteelle se kielsi, vaikka oli hyvä paikkakin. Rankaisin Michaa ihan aiheesta ja siitähän se poni vasta päättikin ettei aikoisi hypätä enään mitään. Päätin, etten lähde ensiviikonloppuna Niinisalon kenttäkisoihin Michalla vaan pelkällä Antonilla. Micha saa nyt huomisien koulukisojen jälkeen olla. Kalle sanoi, että vika on varmaan ihan Michan korvien välissä. Se on varmaan tosi väsynyt onhan takana ollut pitkä ja rankka kausi. Kisojen, mutta varsinkin treenien osalta. On turha lähteä Niinisaloon kaivamaan verta nenästä Michan kanssa.

No sitten taas Anton oli super! Ekan kerran verkkaesteelle se kielsi, koska mulla oli jäänyt pieni raivo päälle Michan jäljiltä, mutta muuten meni niin hyvin!  Kaikki ylös-alas hypyt, haudat ja ihan kaikki! Antonin kanssa on hyvä mieli nyt lähteä Niinisaloon menemään kisoissa taas hevosten helppoa. Ainiin no tulihan vielä yksi kielto veden jälkeiselle 'urut'-nimiselle esteelle, mutta se oli vain pelastus, että Anton ei hypännyt. Nimittäin tulin vedestä ylös ja mun naamalle tuli suoraan puunoksa ja kypärä lensi samalla silmille. En nähnyt mihin ratsastin ja huusin vaan että 'en nää mitään'! Seuraavaksi este olikin mun edessä. Täysin ymmärrettävää on, ettei poni pysty hyppäämään niin vaativan tason estettä lapa edellä :D Mutta mulla ainakin oli Antonin kanssa niiiin kivaa!

Oltiin vasta yöllä kotona ja menin seuraavana päivänä kahdeksaan. Mulla oli vielä kirjoitettava englannin aine, luettava ruotsin sanikseen, sekä kemian testiin. Hyvin sain ruotsista varmaankin kiitettävän, hieman heikolla lukemisella, sekä kemian testin läpi ! Enkusta sain sen aineenkin tehtyä.

Tänään oli vielä koulutunti Antonilla. Loppuun meni tositosi hyvin.  Antonipantoni oli rento ja kiva. (lukuunottamatta alkuverryttelyssä tapahtuneita erimielisyyksiä). Michalla ei ollut tuntia, ratsastelin vain maneesissa Michan hyvin läpi ja vetreäksi. Michakin oli tosi kiva. Huomenna positiivisella mielellä kisoihin :)


























Hyvää yötä tasapuolisesti kaikille! :)


4 kommenttia:

  1. pikkuinen toive, voisitko laittaa kuvia vähän isommiksi? =)

    VastaaPoista
  2. oot tosi onnekas, ku sulla on mahdollisuus kierrellä kisoja ymäpäri suomea & eurooppaa, ja sulla on kaks ihan huippuhienoa ponia ! :) kuinka usein käyt kisoissa ja valkuissa ? miten sun koulu hoituu siinä heppailun ohessa ? (: sun ponit on tosi makeita, varmasti olleet kalliitakin ? :) missä hintaluokassa noi ton tasoset ponit yleensä liikkuu? :) kiitos jos vastaat, ja paljon tsemppiä jatkoon !! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oon itekkin tosi kiitollinen, että mulla on mahdollisuus valmentautua ja kilpailla säännöllisesti hyvillä poneilla. Käyn kotivalmennuksessa vähintään kerran viikossa ja viikonloppuisin jos ei ole kisoja niin yleensä olen muualla valmentautumassa tai joku on kotitallillamme pitämässä valmennuksia. Joskus joudun lähtemään myös arkisin muualle valmentautumaan koko päiväksi, jollin koulusta on otettava vapaata. Oon urheululuokalla, joten saan tosi helposti koulusta vapaata valmennuksiin/kisoihin yms. Koulun kanssa jouduin tekemään kuitenkin aika paljon töitä ja sen takia välillä en pysty päivittäään blogiakaan, koska en ehdi. Lähes kaikki aikani menee hevosten kanssa. Ja ainiin vielä noista hinnoista, en tiedä paljonko kumpikaan poneista on maksanut. Hinnat vähän vaihtelevat. Esimerkiksi poni, jolla on EM- kilpailuista sijoitus saa hinnasta merkittävästi suuremman kuin samantasoisella ponilla jolla ei ole sijoitusta EM:istä.

      Poista