keskiviikko 22. elokuuta 2012

Malmö hoods!


Joo elikkäs kuten lupasin, niin seuraava postaus on ei heppapostaus! Rupesin suunnittelemaan n. viikko sitten, että voisin lähteä Malmööseen shoppailemaan. Täällä se ei onnistu ihan noin vain. Mulla oli monta ongelmaa. Ensin mun piti mennä bussilla Skuruppiin juna-asemalle, siinä oli jo mun ensimmäinen ongelma, sillä en tiennyt missä juna-asema sijaitsee tai milloin bussit ylipäänsä menevät tästä ohi. Katsoin netistä bussiaikatauluja ja sen sain selvitettyä. Seuraava ongelmani oli junalla matkustaminen.Oon kulkenut junalla ainoastaan siten, että mut on saatettu oikeaan junaan, joten mistä mä nyt tietäisin, että oonko varmasti oikeassa junassa. Seuraava ongelma oli Malmö. Osaisinko juna-asemalta keskustaan ja kuinka pitkä matka sinne oli? Katsoin google mapsista ohjeet ja otin kuvia mun puhelimeen siitä kartasta, koska ulkomailla mulla ei toimi puhelimessa netti.Eli se oli pois suljettu mun ongelmista. Sitten takasintulo. Löytäisinkö enään sieltä isolta juna-asemalta oikealle raiteelle ? Ja kuinka pääsisin Skurupista takaisin tänne, koska busseja ei enään kulkenut takasin. Ja Skurupista on 8km tänne, joten ei ole kiva kävellä ostoskassien kanssa sitä matkaa. No se jäi nähtäväksi, en ottanut stressiä. 



Mun piti lähteä maanantaina, mutta reissu stoppasi heti enimmäiseen 200m. Nimittäin bussi ei tullutkaan, vaikka aikataulut niin sanoivat. Odotin puolituntia pysäkillä törkeessä helteessä ja mustat farkut jalassa. Olin tosi vihainen, koska olin suunnitellut tätä niin paljon ja olin jo innoissani lähdössä. Ja  tiesin, että maanantai olisi viimeinen mahdollisuus tähän, koska tiistaina täytyy pakata tavarat kasaan. Ja keskiviikkona mulla on valmennukset ja äiti tulee tänne. Ajattelin vaan, että tää ei voi käydä kellekkään mulle kuin mulle. Olin niiiin innoissani ja kaikki stoppaa jo kahdensadanmetrin jälkeen. 



Sain vielä idean, että jos pakkaisin tänään (eli siis silloin maanantaina) mulla voisi olla toivoa mennä vielä huomenna. Joten kysyin Malinilta olisiko se voinut heittää mua Skuruppiin, koska bussi ei tullut tänäänkään. Malin sanoi, että ei ne bussit tuukkaan, koska on niin vähän ihmisiä ja valmentajien täytyy tilata ne tänne tai jotain. No Malin oli tosi kiva ja sanoi, että voi kyllä heittää mut sinne asemalle, mutta aamulla tulisi bussi 8:18, jos haluan. Tietenkin halusin mennä ennemmin bussilla, koska silloin mulla olisi enemmän jännitystä matkassa ja pääsisin vähän aikasemmin lähtemään.

Tiisati aamuna lähdin matkaan. Bussi, joka tuli oli sellaisen vähän isomman taksin kokoinen auto. Menin bussiin sisälle ja annoin rahaa, mutta kuski ei ottanut sitä vastaan :D Malin sanoikin mulle, että täälläpäin ne eivät maksa mitään, koska useimmilla ei ole kortinlukijaa. Vaikka tarjosin käteistä, bussikuski ei ottanut sitä. Aika halpaa tää matkustaminen bussilla. Sen lisäksi se kuski heitti mut ihan juna-aseman viereen ja olin ainoa matkustaja. Eli periaatteessa menin ilmasella taksilla. Olin juna-asemalla ja seuraavaksi mun piti ostaa lippu. Ostin sen automaatista. Mun ei tarvinnut odottaa kuin muutama minuutti ja juna jo tuli. Matka kesti n. puoli tuntia. En voinut uskoa, että pääsin Malmööseen asti!



Vielä yksi pikkujuttu, mun piti löytää ne kaupat. Taino tosiaan luulin sitä pieneksi jutuksi... Lähdin monta kertaa ihan väärään suuntaan ja en vaan löytänyt niitä oikeiden teiden nimiä, mitä google mulle antoi. Taino löysin muutaman. Mulla meni järki siihen karttaan mitä google antoi ja päätin, että ihan sama kävelen jonnekkin. löysin tutun kadun nimen Stora nygatan. Nyt tiesin olevani oikealla tiellä. Kävelin kadun päähän ja tunnistin paikan. Olin niin iloinen! Tulin vielä just vähän yli kymmenen perille, joten kaupat juuri aukesivat. Shoppailin ihan sikana kaikkee kivaa! Pitkästä aikaa. Oli niin parasta, sillä kaupoissa ei ollut mun lisäksi kuin muutamia ihmisiä. Kaikki olivat joko koulussa tai töissä. Sain shoppailla ilman mitään jonotusta kassalle/sovituskoppiin yms.


Oli aika lähteä takasin juna-asemalle. Tiesin millä suunnalla se oli ja kävelin vain suoraan eteenpäin. Olin kymmenessä minuutissa takaisin. Ei olisi ikinä kannattanut luottaa mihinkään Googleen! No, perille pääsin anyway. Asemalta katsoin junan, jolla pääsisin takaisin. 12.38 lähti juna Ystadiin. Kävin ostamassa vähän karkkia ja juotavaa, jonka jälkeen ostin lipun. 



Olin jälleen Skurupissa. En nähnyt missään taksia, joten laitoin Malinille viestiä olisiko hän voinut hakea minut. Vastausta ei kuulunut, joten lähdin kävelemään. Jossain vaiheessa sain vastauksen, että se menee nopeasti kotiin ja tulee hakemaan mua. Sanoin, että olen kävelemässä kohti Skönabäckkiä. Ehdin kävellä jo melkein 7km, kunnes sain kyydin. Onneksi pääsin loppumatkan autolla, koska mun jalkapohjat oli tosi kipeät! Sellainen reissu tuli tehtyä tälläkertaa :) 

Kuvia vielä siitä mitä shoppailin:

Korviksia

Hiusjuttuja

Rannekoru

Vyö

Meikkivoide

Koruja

Farkut


Talveksi kengät!




Vähän huono kuva, mutta toppi joka on sellasta jännää kangasta :D 


urheilurintsikat

Hajuvesi



Ostin vielä mun Iphoneen sellaisen uudeen pinkin suojakuoren! En voi ottaa siitä kuvaa, koska en saa enää mun puhelinta irti siitä, enkä jaksa repii nyt :D 




2 kommenttia:

  1. Super kiva postaus!! ;)

    VastaaPoista
  2. Heei kiva tää postaus zessicaaa :) ! Ja noi vaatteet on aivan ihania (: ♥

    VastaaPoista