perjantai 22. kesäkuuta 2012

välituloksia Gärdsistä!

Tanskaan vai Gärdsiin ? No päädyin siihen, että lähden Gärdsiin ja menen debytandin eli tuttarin, koska haluan saada hyvää kilpailurutiinia alle ennen Norjan PM-kilpailuja. Mulla on ollut ponien kanssa nyt niin paljon ongelmia, jonka takia myös päädyin pienempään luokkaan tällä kertaa.

Auto saatiin vihdoin korjattua ja nyt viimein omalla autolla päästiin äitin kanssa lähtemäään. Äiti siis lensi tänne Ruotsiin.

Ennen kisoja en ehtinyt tehdä mitään postausta, koska mulla oli tosi paljon kaikkea tehtävää. Keskiviikkona menin Antonilla koulua ja Michalla hyppäsin. Anna oli järkkäämässä kisoja, joten ei ehtinyt pitämään valmennusta. Halusin kuitenkin hypätä, joten sovimme Martinan kanssa, että se katsoo vähän mun perään, jos tulee ongelmia. Ainut ongelma tuli, kun hyppäsin metrin okseria. Micha kielsi sille tosi monta kertaa. Yritin pitää jalan kiinni, istua mahdollisimman suorassa ja tulla hyvässä rytmissä, mutta ei auttanut. Yhtäkkiä Micha hyppäsi vaan. Tulin sen jälkeen uudelleen ja uudelleen, niin kauan, että poni hyppää hyvin ja varmasti. Hyppäsin noin 95-100cm rataa. Torstaina ratsastin molemmilla koulua kevyesti. Illalla vielä pesin ponit, letitin ja laitoin hokit. Aamulla oli herätys puol viisi. 

Starttasin Michalla kahdeksalta kouluosuuden. Verkkasin noin puoli tuntia ja Micha oli aika hyvä. Rata oli siisti, tasainen suoritus. Michalta en tässä vaiheessa voi vielä vaatiakkaan enempää. Sain 66 % Seuraavaksi oli rataesteet... Mua jännitti ihan sairaasti. Radalla ei tullut YHTÄÄN KIELTOA!! Oon tosi tyytyväinen, että ei tullut kieltoja, vaikka tuli 3 puomia alas ja seurauksena 12vp. Kaikki tiputukset oli täysin mun omia mokia, koska keskityin lähinnä vaan mun istuntaan, jalkaan ja siihen, että se hyppää. 

Antonilla starttasin kymmenen jälkeen. Olin vähän aikaisessa ja mulla oli yli tunti verkka aikaa, hups :D.
Sain Antonin ratsastettua tosi kivaksi verkassa. Rata oli mun mielestä tosi hyvä. Oon ehkä vähän pettynyt, sillä sain 68.5%. Tottakai sen on tosi hyvä tulos, mutta ootin ehkä vähän isompia pisteitä.




Rataesteet meni tosi hyvin, jos viimeistä estettä ei lasketa. Meillä oli hyvä rytmi ja kaikki paikat osuivat nappiin. Viimeiselle näin, että tuun liian lujaa ja vähän huonosti, joten se putos ja 4vp. Mua ärsyttää niin paljon, koska näin jo kaukaa, että tulee huono hyppy. Oon silti tyytyväinen rataan, sillä se oli muuten hyvä.




Tuloksissa oon Antonilla sijalla 5. ja Michalla sijalla 17.  Huomenna vielä maasto. Kävelin tänään sen muutamaan otteeseen, ja se vaikutti tosi helpolta. 






HYVÄÄ JUHANNUSTA!

4 kommenttia:

  1. Kuinka korkeita (cm) ne maastoesteet ja rataesteet ponien PM:issä on?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. PM:issä rataesteet on 105cm ja maastoesteet saa olla risujen kanssa 120cm ja leveys saa olla 160cm, hauta saa olla 2m 20cm (:

      Poista
  2. Kummalla ponilla sä oot menos sitte sinne PM-kisoihi?:)

    VastaaPoista