tiistai 19. kesäkuuta 2012

Sori, kun en oo taas pariin päivään kirjotellut oikeen mitään. 
Sain tänään tietää, että päääsen PM:iin !! Oon tosi iloinen siitä. Ja saadaan pitkästä aikaa joukkue Suomesta sinne. Joukkueessa ovat: minä, Lotte Palmgren, Aino Lavonen ja Roosa Kerminen.

Tänään mulla oli maastotreenit molemmilla poneilla Revingebyssä. Lähdettiin Martinan kanssa ajamaan sinne ja alkoi sataa kaatamalla. Mua pelotti hieman ratsastaa, koska nurmi oli märkä, eikä ollut laittanut poneille hokkeja. Antonilla meni kuitenkin hyvin! Muutamat kiellot otti, mutta ensimmäinen kielto oli täysin mun oma vika, koska unohdin ratsastaa. Toisen kiellon otti koffinille, mutta ymmärrän sen, koska mä jännitin, sillä oon hypännyt elämäni aikana ehkä kolme kertaa koffinin. Isoin ongelma oli ehkä tänään oikeelle kääntyminen. Anton oli tosi vahva oikeelta, eikä mulla yksinkertaisesti riittänyt voima kääntää ponia. Tai no, eihän hevosia voimalla ratsastetakaan. 

Michalla en ookaan hypännyt pitkään aikaan maastoesteitä. Meillä meni tosi huonosti aluksi. Mä en tiennyt yhtään mitä mun pitäisi tehdä tai miten mun pitäisi ratsastaa, jotta poni hyppäisi. No, mä tipuin taas! Micha oli lähdössä hyppyyn, mutta hyppäsikin sellaisen ison tukin ja maalinjan väliin ja sieltä takaisin. Mä olin jo hyppäämässä ja tipuin esteen väliin, ja Michalta lähti suitsetkin päästä. Pyysin Martinaa sanomaan Annalle, että voiko joku muu hypätä sillä, koska mä en tiiä miten mun pitäis ratsastaa. Ja mulla oli semmoinen fiilis, että oon ihan huono, enkä osaa ratsastaa niin ei siitä olisi tullut mitään. 

Yks nainen hyppäsi sitten Michan selkään. Micha otti muutamat kiellot senkin kanssa. Jos Micha olisi oikeasti helppo, niin ei se olisi kieltänyt kolmen tähden ratsastaja selässään. Oon taas niin onnellinen, että joku muu ratsasti mun hevosella, koska opin niin paljon kymmenessä minuutissa. Mun on vaan pakko nojata taaksepäin, sillä jos nojaan ihan vähänkin eteenpäin Michalla menee luottamus ja se kieltää. Micha on tosi rehellinen hyppääjä, koska jos mä ratsastan oikein, niin se hyppää, mutta mun istunta on vaan pakko olla super. 

Sen jälkeen, kun se nainen oli ratsastanut, menin itse selkään. Hyppäsin ensin ihan pieniä esteitä, että saisin taas vähän tuntumaa. Kerran Micha kielsi sen jälkeen, mutta se oli mun oma vika. Muuten se hyppäsi tosi hyvin paikasta kuin paikasta. Tosi jännä ajatella, että suurin osa kielloista on johtunut siitä, että mulla on ollut painopiste liian edessä. Uskon, että tää vaikuttaa tosi paljon parempaan suuntaan myös rataesteillä. 

Mun oli tarkotus lähtee Tanskaan viikonloppuna kilpailemaan pitkää 1*. Se olisi mun ensimmäinen pitkä kilpailu. Mutta mun piti valita, että haluunko lähtee vaan toisella vai molemmilla poneilla. Toisaalta olisi ehkä fiksumpaa lähteä vain Antonilla ja mennä Michalla estekisoja ja treenata maastoesteitä. Jos lähden vain yhden ponin kanssa, niin joutuisin menemään taas sen saman perheen kyydissä, joiden kanssa menin viimeksi. En välttämättä haluisi mennä niiden kanssa, koska mulla on niin huono kielitaito ja se kilpailu olisi mun ensimmäinen pitkä kenttäkilpailu, joten mulla olisi varmaan tosi kovat paineet kaikesta. En vielä tiedä meenkö sinne Tanskaan vai Ruotsin Gärdsiin. Gärds olisi lähempänä, mutta siellä ei tosin ole poniluokkia.

P.s Mulla on suunnitteilla uusi banneri, koska toi nykyinen on vaan väliaikainen. Haluun myös mun blogille jonkun kivan nimen, joten olisiko teillä ehdotuksia ? =) 

7 kommenttia:

  1. Tsemppii teille sinne PM:miin! :)

    VastaaPoista
  2. Toivottavasti pärjäätte hyvin PM:issä!(:

    VastaaPoista
  3. Onks Martinalla blogia? Ja sulla on kiva blogi ja onnee PM:mii (:

    VastaaPoista
  4. Onnee PM:miin :) Tää un blogi on muutes tosi kiva!

    VastaaPoista
  5. Etitkö sä Antonille vuokraajaa??? :D

    http://forum.hevostalli.net/read.php?f=1&i=4625953&t=4625953

    tommosen löysin hevostalli.netistä..

    VastaaPoista
  6. Kummalla ponilla meet pmmii?

    VastaaPoista
  7. Kiitos kaikkille :) ja Martinalla ei ole blogia.

    VastaaPoista