tiistai 12. kesäkuuta 2012

Ratsastin Michalla ilman satulaa. Anna piti mulle koulutuntia, koska sattui tulemaan maneesiin samaan aikaan. Tehtiin 5-kaarista kiemurauraa niin, että aina pituuslinjan kohdalla mun piti hidastaa ravia ja ajatella samaan aikaan piaffea. Hidastuksen jälkeen piti tehdä suoraan keskiravia ja sen jälkeen kiemurauran kaari taas normaalisti. Michan kanssa onnistui ihan okei. Seuraavaksi tehtiin pitkillä sivuilla kootusta laukasta keskilaukkaan siirtymisiä. Anna sano, että Micha on 50% parempi, mitä se on viimeksi nähnyt ja, että nyt se on tasaisesti molemmilla ohjilla.  

Antonilla mulla oli maastotreenit. Meni hyvin. Antonilla oli oma eteenpäinpyrkimys jälleen. Ei tullut yhtäkään kieltoa. Anton on yleensä ollut tahmea, jos se joutuu lähtemään kavereista poispäin, mutta tänään se ei vaikuttanut mitenkään. Luulempa, että Malin sai mut tajuamaan, miten Antonia kannattaa ratsastaa maastoesteillä. 

Ensi viikolla lähdetään jonnekkin paikkaan hyppäämään, missä on jotain tosi pelottavia ja räikeitä esteitä.
Huomenna mulla on estetunnit molemmilla poneilla. Ponny Akuten-ohjema tulee kuvaamaan tänne keskiviikkona ja Micha pääsee ohjelman kuvauksiin mukaan, sillä Annan on pitänyt etsiä 8 ponia nille tytöille, koska ei ole järkeä tuoda jokaisen tytön ponia mukana tänne. Lupasin, että Michaa voidaan lainata. 
Jos oon oikein ymmärtänyt, niin ne tytöt harjottelevat poneilla kevyttä istuntaa ja menevät vesiestettä.
Ja Ponny Akuten on siis ruotsalainen ohjelma, jossa ponitytöt tulevat leirille ratkomaan ongelmia poniensa kanssa. Opettelin mm. ruotsin kieltä tämän ohjelman kautta.




3 kommenttia:

  1. Kauhee miten sä pystyt ilman satulaa meneen koulutunnilla :D Ite en varmaan kävelis seuraavaan viikkoon ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah :D no ratsastan sillain aika paljon ilman satulaa et oon tottunu siihen, nii mulla ei tuu niin kipeiks paikat (:

      Poista
    2. Sulla on varmaan hyvä tasapaino :D

      Poista