sunnuntai 13. toukokuuta 2012

Kisapostaus: hylätty ja hylätty

Mulla oli siis kilpailut Niinisalossa.
Saavuimme Niinisaloon perjantai-iltana ja ratsastimme ponit siellä. Hevosenhoitajani verrytteli minulle Michan valmiiksi, sillävälin, kun ratsastin Antonia.

Lauantai:
kouluosuus:
Alotin kouluosuuden Michalla lauantaiaamuna. Verkassa se tuntui hyvältä. Ratani oli siisti ja tasainen. Radan jälkeiset fiilikset olivat hyvät, mutta jollain tapaa ärsytti, koska tiesin, että Michasta olisi voinut lähteä enemmän irti!

Radan jälkeen mentiin laittamaan Antonia kuntoon. Meillä oli tosi kiire ja laukkasin Antonilta jaboilta verkka-alueelle... Anton hirnu Michan perään tosi monta kertaa. Verkassa mulla oli sellanen tunne et radasta ei tulis mitään, koska Anton ei ollut yhtään mun avuilla. Onneks yksi ratsastaja (Jenna Torikka) oli just sopivasti siinä, kun verkkasin ja antoi mulle tosi hyviä vinkkejä. Sain Antonin paljon rauhallisemmaksi ja enemmän avuille. Jennasta oli tosi iso apu! Kiitos Jenna!

Radalla Anton oli tosi hyvä mun mielestä! Yks pieni tahtirikko tuli lisätyn ja keskikäynnin välillä.
Prosentteja tuli Antonilla toiselta tuomarilta 70,48%!!, ja toiselta 68,57%  En oo saanut ikinä niin hyviä kouluprosentteja! Neljä kasia tuli radalta, eikä yhtäkään vitosta! Olin koulun jälkeen Antonilla ykkösenä, jonka sain tietää vasta rataesteiden jälkeen.

Michalla sain kanssa parhaimmat prosentit mitä oon sillä ikinä saanut, nimittäin toiselta 67,14% ja toiselta 63,33%
Sen lisäksi sain Michalla sen ensimmäisen kasin! Ja koulun jälkeen olin kolmas.
Kouluosuuksiin saan olla tällä reissulla tosi tyytyväinen.



esteosuus: 
Michalla lädin ennen Antonia esteradalle. Rata oli mun mielestä aika liukas, koska aamulla oli satanut kaatamalla ja nurmi oli märkä. Meille tuli kaksi kieltoa 5. esteelle, koska Micha liukastu ennen estettä ja este hajosi sen seurauksena, eikä se uskaltanut enää hypätä nurmella. Eli meidät hylättiin rataesteille. Yritin vielä hypätä kolmosesteen, mutta Micha ei suostunut hyppäämään sitäkään ;s

Kehuin Michaa kumminkin, koska mun mielestä poni teki fiksuti eikä hypännyt liukastuessaan. Verkassa hyppäsin kerran vielä okserin, jonka se hyppäsi hyvin.
Äiti kävi näyttää Michaa vielä varmuuden vuoksi eläinlääkärille, joka sanoi, että Micha on varmaan venäyttänyt selkänsä siinä tilanteessa. Sillä voi kumminkin ratsastaa ihan normaalisti yms.

Sen jälkeen menin Antonilla rataesteet. Halusin päästä vaan maaliin. Anton oli aika vaikee ratsastaa silloin, eikä mulla ollut mitää rytmiä... Sen seurauksena neljä puomia alas ja 16vp. No aina ei mene
putkeen.


Sunnuntai:
maasto-osuus:
Eli lähdin vain Antonilla maastoon. Verkassa Anton tuntu tosi hyvältä ja sillä oli hyvä rytmi päällä.
Radalla Anton oli hyvä ja hyppäsi hienosti alashypyt, trakennerit yms. ! Sitten... tuli radan loppupäässä kulmaeste jolle meidät hylättiin ! Ensin Anton ei suostunut menemään lähellekkään. Kunnollista syytä en osaa kieltoihin sanoa, mutta veikkaan, että treeneistä Antonille on jäänyt tosi huono maku siitä esteestä, eikä halunnut hypätä.



Noo, vaikka molemmilla oli hylätyt suoritukset oli tässä reissussa jotain hyvääkin! Molmepien koulut, sekä Antonin maasto, siihen asti kunnes meidät hylättiin.
Mulla on vielä onneksi aikaa harjotella.

P.s Joku jo tossa kyselikin, että:

aiotko ottaa sellasen rippikuvan missä oot esim. michan tai antonin selässä niinkun aika monella on ::D && ois kiva nähä ne rippikuvat tääl blogis,jos vaan viitit, ilman sitä ponia tai ei :)

Vastaus: Aijon julkaista täällä, ja kuvasta olisi tarkoitus tulla sellainen, että istun Antonin selässä ja Micha olisi mulla käsihevosena nahkariimuissa. Saas nähdä miten tulee onnistumaan! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti