torstai 10. toukokuuta 2012

Hejsan!
Mulla oli tänään se ruotsinkielinen tunti. Menin Michalla ja ymmärsin aika hyvin. Me mentiin aluksi puomeja ja mun piti tulla kaksi puomia 16,5m välillä tietyllä askelmäärällä. Neljän viiva seitsemän askeleen väliltä molmepiin suuntiin laukassa. 
   Sen jälkeen menin vähän ravipuomeja ja tein myös  kouluohjelman. Mun piti selittää koko ajan ruotsiksi mitä teen/ratsastan. Rata meni hyvin ja Micha tuntu kivalta. Keskiraviin vaan vähän parempi tahti.
   Kouluratani jälkeen hyppäsimme kavaletti sarjaa. Ja vielä lopuksi nostimme kaksi kavalettiä päälleikkäin ns. pystyksi. Kiva tunti oli, eikä ruotsiin lähteminenkään jännitä enään niin paljoa, koska ymmärrän ihan hyvin :).




Antonilla menin ennen Michaa itsekseen. Se oli super kiva tänään! Mitä sen mielelle on tapahtunut kahden päivän aikana ? Ainoastaan alkuun oli vähän hidas pohkeelle, mutta loppua kohti parani. Menin Antonilla kerran ohjelman läpi ja sen jälkeen pätkiä mm. keskiravin ja lisätyn käynnin. Toivottavasti Anton on samassa mielentilssa viikonlopun kisoissa kuin mitä se oli tänään!
   Käytiin katsomassa vielä illemmalla meidän heppa-autoa, kun se oli hallilla laitettavana. Sitä puomia, mikä on hevosten edessä, kun ne matkustavat joudutaan esim. laskea, koska se on tehty isoille hevosille ja on ihan liian korkealla Antonille ja Michalle. Samalla mulle opetettiin kaikki vesisäiliön täyttämiset, kaasulieden käytöt yms. 
   Yritän päivittää postauksen kisoista ensiviikolla, toivottavasti jo maanantaina. Ongelma on se, että ensi viikko on ihan täynnä kaikenlaista, sillä se on viimeinen viikko ennen Ruotsiin lähtöä. Koulu pitää hoitaa, mun rippikuvaukset ja rippijuhlat, pitää kattoo kaikki hevosten tavarat, omat tavarat ja ihan kaikki ! 
Postaan sen mukaan mitä ehdin ! (:

7 kommenttia:

  1. Minä päivänä lähet sinne Ruottii? :)

    VastaaPoista
  2. aiotko ottaa sellasen rippikuvan missä oot esim. michan tai antonin selässä niinkun aika monella on ::D && ois kiva nähä ne rippikuvat tääl blogis,jos vaan viitit, ilman sitä ponia tai ei :)

    VastaaPoista
  3. siiis jos oot -98 ni miten voit olla niinku rippileirille menossa? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon vuonna -97 syntyneiden kanssa samalla luokka-asteella, eli oon mennyt vuoden aikasemmin kouluun, joten pääsin myös kirkon erikoisluvalla käymään rippikoulun aikaisemmin.

      Poista
  4. Jos Jessica on itseään vanhempien kanssa koulussa samalla luokka-asteella, on mahdollista käydä rippikoulu myös vanhempien seurassa! T. Isonen

    VastaaPoista