torstai 31. toukokuuta 2012

Eilen mulla oli rataestetreeniä Michalla. Treenattiin taas alkuun apupuomeilla. Muutaman verryttelyradan jälkeen otettiin puomit pois. Meni taas iha super hyvin! Vaikka, Micha tuli muutaman kerran tosi juuren ja muutaman kerran aika kauas, niin ei ongelmaa Micha hyppäs hyvin. Luulen, että tänä kesänä Micha oppii luottamaan muhun ja mää siihen paljon paremmin kuin mitä ennen.

Anna ei ehtinytkään pitämään mulle koulutuntia Antonilla, joten ratsastin itsekseen. En ratsastanut kovin kauaa, koska Anton oli niin hyvä. Tein avoja ravissa ja laukassa. Kävin myös tekemässä pitkät loppukäynnit maastossa :)

Illalla lastattiin Anton ja Annan joku hevonen ja lähdettiin ajamaan Annalle. Minä ja hepat yövyttiin Annan kotona, koska oli tarkoitus, että aamulla Annalla on kouluvalmennus ja sieltä sitten ajetaan Dagstorppiin ja mä hyppään maastoesteitä. ( Anna ei siis asu itse täällä tallilla. )

Dagstorpissa meni tosi huonosti... Ei vaan sujunut oikeen mikään. Melkein joka esteelle oli pakko kieltää kerran tai useamman kerram, jotta esteen voi hypätä. Sen lisäksi vielä tipuin, kun hyppäsimme coffinia ja jäin Antonin jalkoihin, se astu mun jalan päälle vahingossa, jonka seurauksena en pysty kävelemään kunnolla. Ja coffin on siis maastoestetyyppi, jossa on kolme estettä, ensin pysty tms, sitten hauta ja taas pysty/tukki yms. Coffin on vaikea este monelle hevoselle. Yleensä siinä hypätään ensimmäinen osa coffinia vielä jyrkästi alamäkeen, joka vaikeuttaa hyppäämistä.

Michalla oli tänään kevyempi päivä, se sai olla koko päivän ulkona plus taluttelin sitä vielä illalla. Huomenna  hyppään täällä Annan tallilla muutamat isommat maastoesteet, koska jos ne ei suju mun on ihan turha lähteä kisoihin viikonloppuna, mutta huomenna se selviää.


1 kommentti: